شهر خبر

ابراز امیدواری مقام روس درباره گشایش برجامی در نشست آتی کمیسیون مشترک

به گزارش منیبان، میخائیل اولیانوف روز شنبه در توئیتی نوشت: به احتمال قوی نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام ۱۴ آوریل در وین برگزار می‌شود. امیدوارم که تا آن زمان تمام اعضای برجام و آمریکا اقدامات صورت گرفته در هفته جاری را مورد بررسی قرار داده و موضع خود را بیشتر باز کنند تا مذاکرات سرعت بخشیده شود.

دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه در وین از سر گرفته شده بود، در روز جمعه برگزار شد. ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه های کارشناسی “لغو تحریم“ و “هسته‌ای” مهمترین دستورکار این نشست بود. 

«سیدعباس عراقچی»، رییس هیات کشورمان، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی گفت: این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت. 

عراقچی مجددا تاکید کرد: لغو کلیه تحریم‌های آمریکا که در دوران رییس‌جمهوری گذشته این کشور وضع شده‌اند، گام ضروری‌ برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی آزمایی لغو این تحریم ها، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی خود را متوقف نموده و به اجرای کامل برجام بازگردد.

در پایان این جلسه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونان در روز چهارشنبه آینده در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه‌های کارشناسی، رایزنی های فنی و تخصصی به صورت فشرده برای تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی‌ همه طرف‌ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته‌ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.