شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نشانه#خبرنگار#فلسطین#قبال

در واکنش به همکاری رسانه ای عربستان و رژیم صهیونیستی؛

خبرنگار شبکه العربیه به نشانه اعتراض استعفا داد

خبرنگار فلسطینی شبکه العربیه به نشانه اعتراض استعفا داد

خبرنگار فلسطینی شبکه العربیه به دلیل رویکرد این شبکه پرخرج سعودی در قبال مسئله فلسطین از سمت خود استعفا داد.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الان، یک خبرنگار فلسطینی از فعالیت در شبکه تلویزیونی العربیه عربستان سعودی استعفا داد.

بر اساس این گزارش، «معتصم سقف الحیط» خبرنگار فلسطینی شبکه «العربیه فلسطین» یکی از شبکه‌های زیر مجموعه شبکه سعودی «العربیه» در انتقاد به رویکرد این شبکه در قبال مسئله فلسطین از سمت خود استعفا داد.

سقف الحیط با اشاره به اینکه «روزی دستِ خداست» درباره علت این اقدام خود و استعفا از العربیه توضیح داد که این شبکه تلویزیونی به هیچ وجه در راستای حمایت از حقوق فلسطینیان فعالیت نمی‌کند.

این تصمیم خبرنگار فلسطینی پس از اتهام زنی بی پایه و اساس شبکه العربیه به اسرای عضو جنبش حماس مبنی بر اینکه آنان «منصور شحانیت» آزاده فلسطینی را در زندان به دلیل مواضع او در قبال «یحیی سنوار» مورد شکنجه قرار داده‌اند، اتخاذ شد.

روز گذشته هم در واکنش به این گزارش شبکه سعودی، هیئت عالی اسرای فلسطینی جنبش حماس در زندان‌های اراضی اشغالی اتهام زنی ریاض به آنان را به شدت رد کردند.

امروز هم خانواده «منصور الشحانیت» آزاده فلسطینی به ادعاهای شبکه العربیه که طی آن در فیلمی، به تبرئه اشغالگران از مسئولیت تشدید وخامت حال الشحانیت پرداخته و به جای آن جنبش حماس را متهم کرده بود، واکنش نشان داد.

«جهاد الشحانیت» برادر منصور الشحانیت آزاده فلسطینی شامگاه جمعه در صفحه خود در فیسبوک تصریح کرد: «ما اشغالگران را مسئول کامل آنچه بر سر برادرمان در داخل زندان‌هایشان آمد، می‌دانیم».

جهاد الشحانیت با دروغگو و فتنه‌گر خواندن شبکه العربیه سعودی تاکید کرد: «شبکه العربیه به فتنه افکنی و تحریف امور به نفع اشغالگران و طرف سیاسی که همسو با روایت این شبکه است، شُهره است».

منبع: مهر