شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مسلمانان

فعالان مذهبی پاکستان در لاهور تأکید کردند

تلاش‌های ایران برای وحدت و دشمن شناسی منبع الهام بخش مسلمانان است

تلاش‌های ایران برای وحدت و دشمن شناسی منبع الهام بخش مسلمانان است

هیاتی از فعالان مذهبی و اندیشمندان موسسه دینی "درود" در لاهور با تمجید از فعالیت مراکز دینی و حوزوی ایران در بحث سیره نبی مکرم اسلام(ص)، تاکید کرد: عملکرد جمهوری اسلامی ایران برای ترویج وحدت و دشمن شناسی منبع الهام بخش برای تمامی مذاهب اسلامی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هیاتی از موسسه دینی "درود" به ریاست دکتر "پیر طارق شریف زاده" رئیس این مرکز جهانی روز جمعه در دیدار با «جعفر روناس» رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور گفت: انقلاب اسلامی ایران و شخصیت امام خمینی (ره) برای ما در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و مذهبی الهام بخش است.

شریف‌زاده موضع گیری صریح جمهوری اسلامی ایران درباره قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را ستود و گفت: روز جهانی قدس باعث شد تا موضوع اشغال بیت المقدس توسط رژیم صهیونیستی برای همیشه زنده بماند و مردم فلسطین و دیگر مسلمانان در چهار گوشه جهان به تلاش های خود برای آزادی اولین قبله مسلمانان ادامه دهند. روز قدس باعث شد تا مسلمانان برای همیشه دشمن صهیونیستی خود را بشناسند و از آن اعلام انزجار کنند.

وی ضمن معرفی مرکز جهانی درود گفت: این موسسه در بیش از ۴۰۰ مراکز آموزش عالی و دینی در پاکستان و برخی از کشورها همکاری می کند و هدف آن راهنمایی و شخصیت سازی جوانان و نوجوانان پاکستان در داخل و خارج از کشور بر اساس اصول و تعالیم اسلامی با پیروی از سیره نبوی (ص) است.

شریف زاده به فعالیت های ارزشمند تحقیقی و پژوهشی مراکز علمی و مذهبی ایران در تبیین سیره پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و افزود: فعالیت چند دهه آن مرکز در حوزه سیره پیامبر اسلام (ص)، این را ثابت می کند که ایران در بیش از ۴۰ سال گذشته در این حوزه به دستاوردهای بزرگی دست یافته است و ما مشتاقانه خواستار استفاده از تجربیات این کشور هستیم.

این اندیشمند پاکستانی با بیان نقش مهم خانه فرهنگ ایران در ترویج فرهنگ اسلامی و تقویت روحیه اتحاد بین مذاهب مختلف اسلامی گفت: در برهه کنونی یقینا تنها جمهوری اسلامی ایران است که در حوزه اتحاد بین مسلمین  و دشمن شناسی فعالیت های متعدد و ارزشمندی دارد و همین نوع فعالیت ها برای ما و جامعه اهل تسنن بسیار الهام بخش است.

وی در ادامه سخنانش گفت: دغدغه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در بسیاری از حوزه ها از جمله امور مذهبی مشترک است و ما معتقدیم غربی‌ها سعی دارند تا در پاکستان با طرح و دسیسه هایی، فرهنگ مادی گرایی و پوچ  خود را بر ما مسلط کنند.

رئیس موسسه دینی درود، با بیان ضرورت آگاهی مسلمانان از سیره حقیقی پیامبر گرامی اسلام و پیروی از زندگی ایشان در زندگی شخصی و اجتماعی خود خاطر نشان کرد: ظرفیت های زیادی در بخش تحقیق و پژوهش در حوزه سیره پیامبر اکرم (ص) بین دو کشور وجود دارد و خانه فرهنگ ایران می تواند نقش یک پل ارتباطی بین ما و دیگر علاقه مندان در پاکستان  با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در حوزه سیره نبوی(ص) در ایران داشته باشد.

وی همچنین پیشنهاد برگزاری وبینار مشترک با حضور پژوهشگران و متفکران ایرانی و پاکستان از جمله علمای شیعه و اهل تسنن در حوزه سیره پیامبر گرامی اسلام را مطرح کرد که با استقبال رئیس خانه فرهنگ کشورمان همراه بود.

وی ‌افزود: عرفای ایرانی در چند صد سال گذشته با ترویج و تبلیغ  اسلام، نقش مهمی در گسترش اسلام در شبه قاره هند داشتند و امروز مقابر و مزار این عرفا در گوشه و کنار پاکستان مشاهده می شود.

رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور نیز با اشاره به برنامه‌های‌ نمایندگی کشورمان در حوزهای مختلف مذهبی و فرهنگی گفت: با توجه به فرمایشات بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام رهبری معظم، تاکید بر اشتراکات اسلامی و دوری از اختلافات مذهبی و فرقه‌ای وظیفه همه مسلمانان است زیرا که توجه جدی به وحدت مسلمین باعث ناکامی طرح دشمنان در اختلاف افکنی می شود.

وی ترویج  سیره نبوی (ص) را در رشد و توسعه جامعه اسلامی مهم دانست و در این راستا آمادگی خانه فرهنگ ایران را برای همکاری در این حوزه و ایجاد پل ارتباطی بین موسسات و نهادهای مذهبی دو کشور اعلام کرد.

انتهای پیام