شهرخبر

مهدی چمران:

جایگاه ریاست جمهوری جای کارآموزی نیست/ رئیسی منتظر دعوت نیست که لبیک بگوید و بیاید

چمران

مهدی چمران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسی که می آید باید تجربه کافی داشته باشد؛ جایگاه ریاست جمهوری جای کارآموزی نیست.

به گزارش مشرق، «مهدی چمران»، نائب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در مورد مولفه‌های تاثیرگذار برای انتخاب افراد گفت: کسی که می آید باید تجربه کافی داشته باشد؛ جایگاه ریاست جمهوری جای کارآموزی نیست. شوق و ذوق و حالت تحولگرایی و کارآمدی مورد شک نیست؛ فردی خسته و درمانده و فرسوده نمی تواند چنین کاری را پیش ببرد.

وی افزود: هر کسی باید در زمان انتخابات بیاید و افکار، عقاید و برنامه‌هایش را بگوید که این بسیار خوب است و نباید انتخاباتی باشد. همینکه واقعیت ها را بگویند خوب است البته نه به عنوان فریب و رقیب هراسی که چنین حرکاتی غیر منصفانه است.

چمران ادامه داد: فرد نباید با واکنش جامعه کاری داشته باشد و باید با صراحت حقیقت را بگوید صداقت یعنی همین و حتی اگر جامعه او را نپذیرد باز هم این صداقت ارزش دارد. اگر بخواهند مطابق با خواست و میل جامعه رفتار کنند و بعد به عقاید خود عمل کنند این نوعی نفاق خواهد بود.

نائب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در رابطه با حضور ابراهیم رییسی در انتخابات ۱۴۰۰ نیز گفت: گمانه و حدس اعتباری ندارد. قاعدتا ایشان هر آنچه را که صلاح باشد انجام خواهد داد؛ آقای رییسی منتظر دعوت نیست تا لبیک بگوید و بیاید.

چمران تاکید کرد: آقای رییسی می تواند اجماع خوبی صورت بدهد و اجماعی حداکثری بوجود می آید. بعد از ایشان اجماعی نه به آن میزان ولی در حدودی در مورد آقای قالیباف وجود دارد و می‌توانند موفق شوند.

منبع:‌برنا