شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ قهرمانان آسیا#ایران#فوتبال

گزارش AFC از گروه شاگردان خطیبی در لیگ قهرمانان آسیا و مهره کلیدی تراکتور


گزارش AFC از گروه شاگردان خطیبی در لیگ قهرمانان آسیا و مهره کلیدی تراکتور

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به شرایط تراکتور ایران در گروه B لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و از دروازه‌بان نماینده کشورمان تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره حضور تراکتور در گروه B لیگ قهرمانان آسیا 2021 نوشت: یکی از هیجان‌انگیزترین گروه‌ها در امارات خواهد بود؛ جایی که شارجه از قهرمان سوپرلیگ ازبکستان یعنی پاختاکور، قهرمان جام حذفی ایران یعنی تراکتور و نیروی هوایی عراق پذیرایی خواهد کرد.

شارجه سومین شهر بزرگ امارات و یکی از اهمیت‌های فرهنگی این کشور است و بازی‌ها در ورزشگاه 18 هزار نفری شارجه برگزار می‌شود. این ورزشگاه با میزبانی 6 مسابقه جام ملت‌های آسیا 2019، ثابت کرد زمین خطرناکی برای بازی‌های حساس است. در نگاه اول شاید هواداران پاختاکور آن را با برتری 2 بر یک ازبکستان مقابل عمان  به یاد بیاورند اما تنها دو بازیکن از ترکیب تیم فعلی پیتر اویسترا در آن روز به میدان رفتند که یکی از آنها، ایگور کریمتس بود که از زمین اخراج شد.

AFC همچنین محمدرضا اخباری را بازیکن کلیدی تراکتور دانست و نوشت: در عصر علیرضا بیرانوند، حامد لک، امیر عابدزاده و پیام نیازمند، فوتبال ایران در دوره‌ای از عصر طلایی دروازه‌بانان را قرار دارد. با این حال هواداران تراکتور معتقدند اخباری شایسته است که در همان سطح از او صحبت شود.

پس از نمایشی فوق‌العاده در مسابقات زیر 23 سال قهرمانی آسیا 2016، اخباری در صعود تراکتور به یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در همان سال و چهار کلین‌شیت در مرحله گروهی، در رده باشگاهی هم خوش درخشید. حالا تراکتور مجدداً به این بازی‌ها رسیده و این دروازه‌بان محبوب با ثبت 6 کلین‌شیت در مسابقات داخلی، برای موفقیت در آسیا مانند سایر بازیکنان مهم است.

تیم فوتبال تراکتور تبریز , لیگ قهرمانان آسیا ,

در گروهی جذاب که همه امیدوار به صعود هستند، هیچ امتیاز راحتی در گروه B به دست نمی‌آید. و همین باعث می‌شود هر دیداری ارزش تماشا داشته باشد. هیچ کدام از این تیم‌ها فراتر از یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نرفته‌اند و هر کدام، جایی برای ثابت کردن خود دارند. شارجه بازیکنان برجسته‌ای دارد و از امتیاز میزبانی بهره می‌برد، اما از سال 2004 نتوانسته به دور حذفی برسد. اگر عملکرد فاجعه‌آمیز تراکتور در عملکرد گروهی که باعث شد آنها در سال 2018 تنها 2 امتیاز از مرحله گروهی بگیرند، هواداران این تیم ناامید خواهند شد.

پاختاکور بیشترین تجربه را در این رقابت‌ها میان تیم‌های گروه B دارد و آنها علاقه‌مند به حضور مجدد در مرحله یک‌چهارم نهایی هستند. نیروی هوایی نیز رویای تکرار موفقیت افسانه‌ای خود در AFC CUP را در بزرگترین تورنمنت قاره را در سر می‌پروراند. پاختاکور در پلی‌آف سال 2019 توانست نیروی هوایی را حذف کند و سه سال پیش از آن هم با تراکتور همگروه بود که هر تیم توانست یک پیروزی کسب کند. این یعنی گروه B جایی برای تقابل‌های تاریخی یا تسویه‌حساب نیست اما مجموعه‌ای از چهار تیم توانا و جاه‌طلب است که باور دارند اکنون زمان آنهاست.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین از کاربرانش پرسید که کدام تیم صدرنشین گروه B خواهد شد که برای شرکت در این نظرسنجی،  اینجا  را کلیک کنید.

انتهای پیام/