شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایالات متحده#کاخ سفید#مهاجرت#واشنگتن

پیشنهاد کمک مالی واشنگتن به آمریکای مرکزی برای مقابله با بحران مهاجرت


پیشنهاد کمک مالی واشنگتن به آمریکای مرکزی برای مقابله با بحران مهاجرت

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت، ایالات متحده در حال بررسی یک برنامه کمک نقدی مشروط برای حل و فصل مشکلات اقتصادی کشورهای آمریکای مرکزی است که منجر به تشدید بحران مهاجرت شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام ارشد کاخ سفید روز جمعه گفت: ایالات متحده در حال بررسی یک برنامه کمک نقدی برای حل و فصل مشکلات اقتصادی است که منجر به سرازیر شدن تعداد زیادی از مهاجران از کشورهای آمریکای مرکزی شده است.

 

بر اساس این گزارش ایالات متحده همچنین قصد دارد به کشورهای آمریکای مرکزی برای اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا نیز کمک کند. برنامه کاخ سفید شامل 3 کشور هندوراس، گواتمالا و السالوادور خواهد شد. روبرتا یاکوبسن هماهنگ کننده مرزی کاخ سفید این مطلب را رسما تایید کرده است.

آمارهای رسمی نشان می دهد طی ماه مارس حدود 168 هزار مهاجر در مرز آمریکا و مکزیک توسط نیروهای گارد مرزی ایالات متحده بازداشت شده اند که این بالاترین رقم از مارس 2001 به شمار می رود.

یاکوبسن فزود: ما در حال بررسی همه گزینه های پیشنهادی هستیم تا هم دلایل اقتصادی که موجب مهاجرت مردم می شود را حل و فصل کنیم و هم دلایل امنیتی و حفاظتی را.

وی اظهار داشت: چیزی که می توانم نسبت به آن قول بدهم این است که دولت آمریکا نمی خواهد پول نقد یا چک را در اختیار مردم قرار دهد. هنوز هیچ تصمیمی درباره ارسال مستقیم واکسن به کشورهای آمریکای مرکزی اتخاذ نشده و دولت بایدن در حال بررسی این مساله است که واکسن چگونه می تواند به اقتصادهای آسیب پذیر آمریکای مرکزی کمک کند.

این در حالی است که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیش از این اعلام کرده است که یاکوبسن اواخر آوریل کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

این گزارش افزود: در ماه مارس بیش از 19 هزار کودک مهاجر بدون همراه و 53 هزار عضو خانواده که با همدیگر مسافرت می کردند، بازداشت شده اند. بزرگسالان تنها نیز 99 هزار نفر از این آمار را تشکیل داده است.

دولت بایدن برای اسکان کودکان مهاجر جدیدی که به مرز مکزیک رسیده اند، با چالش های گسترده ای روبرو شده است. بحران شیوع ویروس کرونا نیز به مشکلات دامن زده است.

تعداد مهاجران بازداشتی در ماه مارس با رشد 178 درصدی نسبت به ماه قبل روبرو شده است.

انتهای پیام/