شهر خبر

ترابپور: عربستانی‌ها روبه‌روی ایران انگیزه زیادی دارند

استقلال در یک صورت می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود/ استقلال فریب ۵ باخت الاهلی را نخورد

دروازه‌بان اسبق استقلال درباره آخرین وضعیت استقلال و دروازه‌بانانش در آستانه حضور در لیگ قهرمانان آسیا حرف زد. 

استقلال در یک صورت می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود/ استقلال فریب ۵ باخت الاهلی را نخورد

خبرورزشی - حسین ترابپور دروازه‌بان اسبق و مربی گلرهای سال‌های نه چندان دور تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره آخرین وضعیت استقلال و دروازه‌بانانش در آستانه حضور در لیگ قهرمانان آسیا حرف زد. 

آقای ترابپور شرایط استقلال پس از حضور فرهاد مجیدی در آستانه ورود به لیگ قهرمانان آسیا را چطور توصیف می‌کنید؟
به اعتقاد من از زمانی که فرهاد مجیدی هدایت استقلال را در دست گرفته شادابی خوبی در تیم ایجاد شده است. البته نه اینکه در زمان محمود فکری تیم بد کار می‌کرد ولی به هر حال در این ۳، ۴ بازی غیر از دیدار با پیکان دیدیم که استقلال عملکرد قابل قبول‌تری داشت. 

خبر دارید که الاهلی با پنج شکست متوالی در لیگ عربستان روبه‌روی استقلال به میدان می‌آید؟
شرایط در رقابت‌های آسیایی به طور کلی با شرایط در لیگ برتر متفاوت است به همین خاطر اصلاً نباید روی این ۵ شکست الاهلی حساب کرد. آنها با تمام قدرت و انگیزه زیاد روبه‌روی استقلال به میدان می‌آیند. چون می‌دانیم رقابت ایران و عربستان از قدیم‌الایام در فوتبال به چه شکل بوده است به همین خاطر احساس می‌کنم کار برای استقلال در گروهش سخت است. 

در مجموع گروه استقلال را چطور می‌بینید؟
اصلاً نباید خودمان را دست‌کم بگیریم و استقلال به همان اندازه که به حریفانش فکر می‌کند آنها هم به نام استقلال نگاه ویژه‌ای دارند و می‌دانند که با چه تیم بزرگی روبه‌رو خواهند شد. 

استقلال در دیدارهای اخیر خود سه کلین‌شیت داشته این به خاطر آمادگی دروازه‌بان است یا عملکرد خط دفاع؟
قطعاً به خاطر هر دوی آنها بوده است. هم رشید مظاهری خوب بوده و هم خط دفاع. این دو همواره مکمل هم هستند. البته نباید از این موضوع غافل شد که رشید مظاهری در این فصل نقش مهمی در کسب امتیازات استقلال داشته است. 

حضور دو دروازه‌بان هم‌تراز در تیم استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
به اعتقاد من تیم‌های بزرگی مانند استقلال همیشه باید دو دروازه‌بان صاحب‌نام داشته باشند کما اینکه در گذشته هم، چنین بوده است. هم رشید مظاهری دروازه‌بان خوب و با تجربه‌ای است و هم حسینی یک گلر جوان و باتجربه. 

برخوردی که مجیدی با دانشگر کرد را تأیید می‌کنید؟
بله صد درصد تأیید می‌کنم. البته من نمی‌دانم در تیم استقلال چه اتفاقی رخ داد ولی اینکه نظم در هر تیم بر همه مسائل ارجحیت دارد یک امر بدیهی است. اگر جلوی بی‌نظمی گرفته نشود به بقیه هم سرایت می‌کند و مانع حرکت رو به جلوی تیم می‌شود. 

در پایان چه نتیجه‌ای را برای استقلال در لیگ برتر با حضور پرسپولیس و سپاهان پرقدرت پیش‌بینی می‌کنید؟
استقلال نام بزرگی است و شک ندارم اگر کادر فنی و بازیکنان متحد باشند قطعاً بهترین نتایج برای این تیم در لیگ برتر رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: