شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#انرژی

روحانی: تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح آمیز و برای اهداف غیر نظامی است

رئس جمهور با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح آمیز و برای اهداف غیر نظامی است، گفت: ایران از ابتدا اهدافش در انرژی هسته‌ای روشن بوده است و از این فناوری در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و پزشکی و بویژه در بخش انرژی و برق استفاده می‌شود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در جلسه رونمایی از ۱۳۳ دستاورد هسته‌ای اظهارداشت:

فناوری هسته‌ای ایران مانند سایر فناوری‌های دیگر و های‌تک است که در کشور ما فعال است، ولی از آنجا که کافر همه را به کیش خود پندارد، آن‌ها ما را در سلسله خود قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: ایران از ابتدا اهدافش در انرژی هسته‌ای روشن بوده است و همین طور که امروز دیدیم از این فناوری در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و پزشکی و بویژه در بخش انرژی و برق استفاده می‌شود.

روحانی عنوان کرد: اگر درست بیندیشند نگرانی آن‌ها نابجا است و همین نگرانی بیجا ۱۶ سال است که موجب دردسر برای ملت ایران شده است و اگر این تفکر غلط در ذهن شان نبود و به سابقه دینی و فرهنگی ملت ایران نگاه می‌کردند، این مشکلات را رد می‌کردیم، اما شما می‌بینید هنوز هم با دنیا و آمریکایی‌ها درباره مسئله هسته‌ای، حرف می‌زنیم برای اینکه دست از اقدامات غیر قانونی خود دست بردارند.

رئس جمهور با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح آمیز و برای اهداف غیر نظامی است، گفت: همانطور که رهبر انقلاب چندین نوبت روی آن تاکید کردند. بخاطر بحث اخلاق دینی و فقه شیعی هرگز پیگیر ساخت سلاح مخربی که می‌تواند یک خطر بزرگ برای جامعه بزرگی ایجاد کند، نیستیم.

 

تکمیل می شود/