شهر خبر
منتظر نظر نهایی شورای نگهبان درباره قانون جدید انتخابات هستیم / مجلس در روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه جلسه علنی خواهد داشت
محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس:

منتظر نظر نهایی شورای نگهبان درباره قانون جدید انتخابات هستیم / مجلس در روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه جلسه علنی خواهد داشت

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس گفت: امیدواریم انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون جدید برگزار شود تا شاهد صحنه ناگوار دوره‌های گذشته نباشیم، البته ما منتظر نظر نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان هستیم که البته نظر مجمع در این خصوص تامین شده است.

اعتمادآنلاین| محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که امروز در محل مجلس برگزار شد اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در این هفته مجلس تنها در روز‌های یکشنبه و سه شنبه جلسه علنی خواهد داشت.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرهنگی درباره شیوه برگزاری جلسات کمیسیون ها افزود: نمایندگان می‌توانند در فضا‌های بزرگتر تشکیل جلسه دهند و با تغییر ساعت در ماه رمضان محدودیت‌هایی در برگزاری جلسات ایجاد خواهد شد.

 

فرهنگی بیان کرد: همچنین جلسات صحن مانند روز چهارشنبه هفته گذشته، در سه مکان برگزار خواهد شد تا از تجمع و کثرت نمایندگان در یک محل جلوگیری شود.

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: امیدواریم انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون جدید برگزار شود تا شاهد صحنه ناگوار دوره‌های گذشته نباشیم، البته ما منتظر نظر نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان هستیم که البته نظر مجمع در این خصوص تامین شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین مذاکراتی با وزارت کشور صورت گرفته تا معیار تحصیلات و سوابق اجرایی در ثبت نام‌ها رعایت شود و در صورت عدم ابلاغ با همکاری شورای نگهبان قانون قابل اجراست.

 

فرهنگی متذکر شد: بررسی طرح جهش تولید مسکن در مجلس به پایان رسید و دولت مکلف به ساخت یک میلیون مسکن در سال شده، از طرفی شکل گیری صندوق ملی تامین مسکن می‌تواند یکی از ساز و کار‌های تامین نیاز مردم در این عرصه باشد تا شرایط بازار تغییر کند.

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: همچنین طرح جهش تولید دانش بنیان نیز به تصویب رسید که این قانون بازنگری در قوانین قبلی بوده و می‌تواند یکی از ساز و کار‌های تاثیر گذار در تولید کشور باشد، مجلس در حال بررسی طرحی در حوزه کسب و کار بوده چرا که ما درصدد رفع موانع هستیم تا از جویندگان کار حمایت کنیم.

 

وی گفت: مجلس در راستای اعمال بعد نظارتی خود در هفته گذشته گام‌هایی برداشت به عنوان مثال در حوزه توسعه روابط خارجی رفع تحریم‌ها و بحث سند همکاری میان ایران و چین جلسه‌ای برگزار کرد. همچنین در بحث ساماندهی کالا‌های ضروری نیز به بحث و بررسی پرداخت که در نهایت دو گزارش به مراجع قضایی ارسال شد.

 

فرهنگی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که اقدامات در راستای تنظیم بازار اثربخش نموده و صف‌های مرغ به شیوع کرونا دامن زد.

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره عدم بررسی لایحه تامین امنیت زنان دربرابر خشونت در صحن گفت: طرح‌ها و لوایحی که به مجلس می‌رسد مورد بررسی قرار گرفته و بعد در نوبت اعلام وصول قرار می‌گیرد و از طرفی نمایندگان پیش از سال جدید در حال بررسی بودجه بودند و بررسی این مورد احتمالاً به امسال موکول شده است.