شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#اصلاح‌طلب
دولت و رئیس‌جمهور خودشان را از ملت جدا ندانند / احزاب و شخصیت‌های سیاسی تلاش کنند تا مردم در انتخابات شرکت کنند
علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

دولت و رئیس‌جمهور خودشان را از ملت جدا ندانند / احزاب و شخصیت‌های سیاسی تلاش کنند تا مردم در انتخابات شرکت کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر دولت و رئیس‌جمهور خودشان را از ملت جدا بدانند و به جامعه القا شود که دوگانگی وجود دارد نمی‌تواند خوب باشد. هنوز چیزی از انتخابات سال 98 نگذشته که سطح مشارکت مردم در پایین‌ترین سطح بود که این یک هشدار است و دلیل آن هم این است که مردم از حاکمیت ناراضی هستند.

اعتمادآنلاین| علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره ویژگی‌های رئیس جمهور سیزدهم اظهار کرد: رئیس جمهور از هر جناح باید چند ویژگی عمومی داشته باشد؛ رئیس جمهور باید مردمی باشد به این معنا که تمام سیاست هایش مردم‌گرایانه بوده و هیچ فشاری به مردم وارد نشود و حتی فشار‌ها برداشته شود که شامل فشارهای خارجی و داخلی است؛ البته حاکمیت که رئیس جمهور نیز بخشی از آن است باید با هم همکاری کنند تا این مشکلات حل شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صوفی افزود: دولت آینده باید ایران هراسی را با توجه به مذاکراتی که انجام می‌دهد کامل از بین ببرد و بتواند منافع ملی کشور را تامین کند. در حال حاضر تهدیداتی علیه منافع ملی ما وجود دارد که باید آن‌ها را برطرف کرد و دولت و سیاست خارجی‌اش باید توان آن را داشته باشد که در سطح بین المللی تاثیرگذار بوده که اهمیت زیادی دارد.

 

صوفی ادامه داد: این موضوعات می‌تواند در کار مردم و کشور گشایش ایجاد کند که با کاهش تورم و بهتر شدن وضعیت مردم همراه است. اولویت اول رئیس جمهور باید این باشد که مدیریت واحدی را در کشور پایه گذاری کرده و سعی کند با 2 قوه دیگر به وحدت برسد و تعامل داشته باشد. در سایه این تعامل اتفاقات خوبی رخ می‌دهد که می‌تواند به سود مردم باشد.

 

فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: در مواقع لزوم باید با استفاده از این منابع گشایش را ایجاد کنند و در نتیجه سیاست‌ها به نحوی باشد که از بحران اقتصادی عبور کنیم. به نحو دیگر باید در داخل کشور تنش زدایی صورت بگیرد و هم در سطح بین المللی مدیریت خوبی داشته باشیم.

 

وی افزود: اگر دولت و رئیس جمهور خودشان را از ملت جدا بدانند و به جامعه القا شود که دوگانگی وجود دارد نمی‌تواند خوب باشد. هنوز چیزی از انتخابات سال 98 نگذشته که سطح مشارکت مردم در پایین‌ترین سطح بود که این یک هشدار است و دلیل آن هم این است که مردم از حاکمیت ناراضی هستند. برای جلب مشارکت مردم، همه و همه و صدا وسیما تلاش کنند. همه احزاب و شخصیت‌های سیاسی باید همه تلاش شان را به کار بگیرند که مردم را ترغیب کرده تا در انتخابات شرکت کنند. نهاد‌های نظارتی و شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها نقش مهمی دارند و باید تغییراتی انجام شود که مردم آن را حس کنند.