به گزارش  برنا، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) و بنیاد شن‌ژن IREAD (من می‌خوانم) در چین، با این امید که ترویج کتابخوانی در میان مردم کره‌ زمین گسترش یابد، جایزه‌ای برای مروج برتر کتابخوانی به نام IREAD (من می‌خوانم) ایجاد کرده‌اند.

آن‌ها برای تشویق تعهد پایدار در قبال ترویج کتابخوانی، این جایزه را برای افرادی درنظر گرفته‌اند که حداقل سه سال، با نوآوری و خلاقیت درباره خواندن و شیوه‌های مختلف ترویج در میان کودکان و نوجوانان به‌صورت مداوم فعالیت کرده باشند.

معیارهای انتخاب نامزد برای این جایزه عبارتند از پایداری، اثرگذاری، الهام‌بخشی، کاوشگری و نوآوری در اجرای پروژه‌های کتابخوانی، پایبندی و احساس مسئولیت در ایجاد عشق به خواندن و توانمند کردن کودکان مناطق محروم و بی‌امکانات. این کار می‌تواند فعالیت‌های مختلفی از قبیل ایجاد پروژه‌های کتابخوانی و اجرای فعالیت‌های پویا در این امر، ترویج موثر خواندن و راهبردهایی در این راستا و حمایت از حق کودکان برای خواندن را در بر بگیرد.

برای شرکت در این برنامه می‌توانید فرم فراخوان جایزه‌ مروج برتر کتابخوانی را که اینجا است، تکمیل کنید و آن را همراه با گزارش مکتوب فعالیت‌ها و مستندهای مرتبط، شامل عکس و فیلم از فعالیت‌ها، کتاب و مقاله تا تاریخ پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به نشانی ایمیل cbctarvij۱۴۰۰@gmail.com ارسال کنید.