شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#مجلس#دولت

تعیین مجازات برای مسئولانی که مانع استفاده از اراضی دولتی برای ساخت مسکن شوند


تعیین مجازات برای مسئولانی که مانع استفاده از اراضی دولتی برای ساخت مسکن شوند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در طرح جهش تولید مسکن دستگاه‌ها مکلف شدند که زمین های بلا استفاده خود را به دولت برگردانند و برای مسئولانی که از این کار سر باز بزنند مجازات تعیین شد.

علی‌ اصغرخانی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح تولید و تامین مسکن، گفت:این طرح در 22 ماده تدوین شده که در جلسه علنی پارلمان بررسی و به تصویب نمایندگان رسید.

وی با بیان اینکه مجلس با طرح جهش تولید مسکن به دنبال این است که زمین و مصالح ارزان قیمت در اختیار انبوه‌سازان قرار گیرد، افزود: همچنین در این طرح پیشبینی شده تا سالیانه در حدود یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود تا عرضه و تقاضا برابر شود تا بازار مسکن به آرامش رسیده و قیمت‌های به تعادل برسد.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد:در طرح جهش تولید و تامین مسکن دستگاه‌ها مکلف شدند که زمین‌های بلااستفاده و مازاد خود را یا جهت ساخت مسکن برای نیروهای خود استفاده کنند یا به دولت برگرداند؛ برای این موضوع نیز جرم انگاری شده و برای مدیری که از اجرای این قانون سر‌باز بزند مجازات‌هایی از جمله انفصال از خدمت تعیین شده است.

خانی در همین راستا اضافه کرد: زمین‌هایی دیگری نیز در حاشیه شهر قرار دارد که کاربری آنها در گذشته کشاورزی و باعی بوده اما در حال حاضر امکان کشاورزی در آنها وجود ندارد لذا طرح این طرح، سازمان منابع طبیعی و وزارت جهاد کشاورزی باید وضعیت کاربری این زمین‌ها را مشخص کند و برای ساخت مسکن در اختیار نهاد‌های مربوطه قرار دهند و مسئولانی که از این قانون پیروی نکنند مشمول مجازات خواهند شد.

انتهای ‌پیام/