شهر خبر

حیدری در گفتگو با مهر:

FATF حق تحفظ ایران را بپذیرد/ باید از لیست سیاه خارج شویم

FATF حق تحفظ ایران را بپذیرد/ باید از لیست سیاه خارج شویم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: FATF باید حق تحفظ ما را بپذیرد و در غیر این صورت، پیوستن به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT هیچ ارزشی برای ما ندارد.

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اظهارات اخیر لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه ما حق تحفظ جدید برای پالرمو و CFT قید می‌کنیم و این دو کنوانسیون هم تحفظ های ما را قبول می‌کنند، گفت:  جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است که تحریم‌های ظالمانه کشورمان لغو شود و ما همواره نشان دادیم که مقررات بین‌المللی را پذیرفته و به آن پایبند هستیم.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها کاملا شفاف است و نگران شفافیت نیست بلکه نگرانی ما این است که آنان در انجام تعهداتشان صادق نباشند و هر چه قدر ما شفاف‌تر و متعهدتر عمل ‌کنیم، آن‌ها بهانه‌های جدیدی بگیرند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره الحاق ایران به پالرمو و CFT، تصریح کرد: اگر FATF حق تحفظ ما را بپذیرد، ایران هم استقبال می‌کند اما اگر اینگونه نباشد، پیوستن ایران به پالرمو و CFT مشکلات ما را حل نمی‌کند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع حقوقی است و چنان چه آنان حق تحفظ های ما را بپذیرند و این موضوع صحت داشته باشد، باید در عمل محقق شود و در غیر این صورت، پیوستن به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT هیچ ارزشی ندارد و پذیرش و عدم پذیرش آن تفاوتی در وضعیت کشور ما ندارد.

حیدری تاکید کرد: ایران در همه زمینه‌ها کاملا شفاف عمل کرده و این موضوع برای نهادهای بین‌المللی ثابت شده است و صرفا لابی‌های خارج از این مذاکرات از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای معاند عربی باعث می‌شود که محتوای مذاکرات و تفاهم‌های ایران با کشورهای دیگر زیر سوال برود.

وی تاکید کرد: مطالبه جمهوری اسلامی ایران است که باید این تضمین داده شود که جمهوری اسلامی ایران از لیست سیاه  FATF خارج شود و اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها هم افشا نشود.