شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#آنکارا

افزایش تنش در روابط قاهره- آنکارا / مصر مذاکرات با ترکیه را به حالت تعلیق در آورد


افزایش تنش در روابط قاهره- آنکارا / مصر مذاکرات با ترکیه را به حالت تعلیق در آورد

مصر گفت‌وگوهای خود را برای عادی سازی روابط قاهره – آنکارا تا اطلاع ثانونی به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الرای الیوم، منابع رسانه‌ای مصر اعلام کردند: دولت قاهره تماس‌های امنیتی با ترکیه را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آورد.

این منابع افزودند: مصر به دلیل سستی ترکیه در خروج مزدورانش از لیبی گفت‌وگوهای عادی سازی روابط قاهره – آنکارا را به حالت تعلیق در آورد و درخواست ترکیه برای برگزاری نشست گفت‌وگوهای فراگیر با مصر ( پیش از پایان آوریل ) را  به تعویق انداخت.

منابع مصری تصریح کردند: از سرگیری روابط قاهره – آنکارا به اجرایی شدن مطالبات مصر منوط شده  و قاهره به دولت ترکیه اعلام کرده‌ است، هرچه سریع‌تر اقدامات ضد اخوانی را به اجراء در آورد.

این منابع گفتند: آنکارا خواستار فرصت بیشتری شده تا مستشاران نظامی خود را از لیبی خارج کند اما مصر خواهان عقب نشینی فوری و بدون پیش شرط  نظامیان خارجی است.

به گفته منابع مصری، آنکارا  فعالیت برخی اعضای ( مصری)  اخوان المسلمین  را در ترکیه به حالت تعلیق در آورده اما قاهره خواستار پایان دادن دائمی به فعالیت آنان است.

منابع مصری گفتند: ترکیه متعهد شده‌ است تا پایان ماه مبارک رمضان، اقدامات بیشتری علیه اعضای ( مصری ) اخوان المسلمین انجام دهد اما قاهره بر اجرای هرچه سریع تر این اقدامات تاکید دارد.

این اقدام مصر یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات ترکیه خواستار افزایش همکاری با قاهره شده بودند اما مصر اعلام کرده‌ است،  هرگونه گسترش روابط مستلزم رعایت حقوق و اصول دیپلماتیک و احترام گذاشتن به حاکمیت ملی و الزامات امنیت کشورهای عربی است.

انتهای پیام/