شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

هواپیماهای مکس ۷۳۷ یک بار دیگر زمین گیر شدند


هواپیماهای مکس 737 یک بار دیگر زمین گیر شدند

هواپیمای مکس ۷۳۷ مجددا به خاطر یک مشکل جدید از برنامه پرواز خارج می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت‌های هواپیمایی در روز جمعه استفاده از چندین هواپیمای مکس 737 را به‌دنبال اخطار شرکت بوئینگ مبنی بر مشکل برقی احتمالی در تولید برخی هواپیماها، متوقف کردند.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 این نقص فنی جدیدترین مشکل پرفروش‌ترین هواپیمای شرکت بوئینگ است و ربطی به مشکل امنیتی آن که باعث 2 سال زمین‌گیر شدن این هواپیما شد ندارد. هواپیماهای مکس 737 پنج ماه پیش مجوز پرواز دوباره دریافت کردند. زمین‌گیر شدن این هواپیماها به دنبال دو سقوط مرگبار صورت گرفت که باعث کشته شدن 346 نفر شده بود.

بوئینگ اعلام کرد تعمیر این نقص فنی چند ساعت یا حداکثر چند روز طول خواهد کشید.

سه شرکت هواپیمایی ساوت وست ایرلاینز، امریکن ایرلاینز و  یونایتد ایرلاینز که اپراتورهای برتر مکس 737 هستند، اعلام کردند بیش از 60 هواپیما را به‌دنبال این اطلاعیه بوئینگ از برنامه پرواز خارج کرده‌اند.

این مشکل حدود 90 هواپیما را در سراسر جهان تاثیر قرار می‌دهد.

سهام شرکت بوئینگ به دنبال انتشار این خبر 1.8 درصد در روز جمعه سقوط کرد.

هواپیمایی فدرال آمریکا اعلام کرد بوئینگ این اطلاعیه را در آخرین ساعات روز پنجشنبه اعلام کرده و توصیه کرده است برخی هواپیماها موقتاً از برنامه پرواز خارج شوند تا مشکل تولید آنها حل شود.

شرکت هواپیمایی ساوت وست، بزرگترین اپراتور مکس 737 اعلام کرد 30 هواپیما از 58 هواپیمای خود را از برنامه خارج می‌کند ولی اختلال چندانی در فعالیت‌های آن ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام/19