شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#رئیسه مجلس#دولت دوازدهم

وجود ۸۷هزار پروژه عمرانی نیمه تمام/دولت به اجرای طرح ها شتاب ببخشد


وجود 87هزار پروژه عمرانی نیمه تمام/دولت به اجرای طرح ها شتاب ببخشد

عضو هیئت رئیسه مجلس خواستار تسریع در روند اجرای طرح های عمرانی کشور طی ماههای پایانی عمر دولت دوازدهم شد.

 علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرنگارپارلمانی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه هم اکنون بیش از 87هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد، گفت: اجرا و تکمیل این پروژه ها حدود800هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد که  از مجموع پروژه های نیمه تمام کشور 80هزار پروژه استانی و مابقی ملی است.

وی با تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی برای اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی  نیمه تمام، ادامه داد: با مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی فشاروارده به خزانه کشور کاهش خواهد یافت.

نماینده بابل در مجلس با بیان اینکه برای اجراو تکمیل بموقع پروژه های عمرانی نیمه تمام دولت باید اختیارات ویژه ای به استانداران تفویض کند، اضافه کرد: البته دولت نباید بخاطر انتخابات بار اداره کشور را بر زمین بگذارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر ضرورت هم افزایی توانها برای مدیریت کشور تصریح کرد: عدم اجرای  تکالیف قانونی دستگاهها به بهانه انتخابات و ورود به فعالیتهای سیاسی تخلف آشکارقلمداد می شود.

عضو مجمع نمایندگان مازندران همچنین از نیمه کاره ماندن 5هزار پروژه عمرانی در این استان خبر داد و افزود: اجرا و تکمیل این پروژه ها بیش از 20هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به رویکرد مجلس در تعامل با قوه مجریه برای رفع مشکلات کشور گفت: مجلس با هدف تسریع در حل چالش های بنیادین کشور بویژه در امور اقتصادی و زیر بنایی مجوزهای محکمی به دولت در بودجه سال جاری داده است.

نماینده مردم بابل ادامه داد: گره گشایی از مشکلات اساسی کشور به تدابیرحکیمانه و چاره ساز همه قوای کشور و پیروی از منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیاز دارد.