شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ملی‌پوش#تیم ملی#توکیو#2020#المپیک

ملی‌پوش المپیکی دوچرخه‌سواری چگونه انتخاب خواهد شد؟


ملی‌پوش المپیکی دوچرخه‌سواری چگونه انتخاب خواهد شد؟

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری مسیر انتخاب رکابزن اعزامی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو را عنوان کرد.

محمود پراش، سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره برگزاری رقابت‌های جایزه بزرگ در تهران و همچنین انتقاداتی که پیرامون انتخاب این مسیر برای رکابزنان مطرح شده بود، اظهار داشت: درباره مسیر مسابقه باید بگویم که ما از سایر شهرها و استان‌ها خواسته بودیم که میزبان شوند، اما این کار را نکردند و شاید توانایی‌اش را نداشته‌اند. ما به دنبال آن بودیم که یکی از شهرهای شمالی میزبانی را برعهده بگیرند تا مسیر مسابقه، نزدیک به مسیر المپیک باشد که به هر حال این فرصت فراهم نشد.

وی افزود: همه تلاش‌مان آن بود مسیری انتخاب شود که در روند رشد و پیشرفت رکابزنان موثر باشد و ورزشکاران بتوانند به آمادگی خوبی برسند. در این رقابت چند رکابزن از جمله خورشیدی و موسی‌زاده دچار حادثه شدند، اما سایر رکابزنان مشکلی نداشتند و یک رقابت خوب را برگزار کردند.

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری گفت: برنامه‌های تیم ملی را اعلام خواهیم کرد که در آن، اردو از 28 فروردین آغاز می‌شود و نفرات مورد نظر برای حضور در اردوی تیم ملی نیز معرفی خواهند شد. در برنامه‌ریزی صورت گرفته، چند رقابت برون مرزی را نیز داریم که تعدادی از رکابزنان در آنها شرکت می‌کنند. در واقع در اردوی داخلی تعداد نفرات کم می‌شود و دوچرخه‌سواران نهایی با تعداد کمتری به اردوی برون مرزی بروند.

پراش گفت: اردو و مسابقه برون مرزی هم روی آمادگی دوچرخه‌سواران تاثیرگذار است، هم کمک شایانی می‌کند تا رکابزن شایسته با ارائه بهترین عملکرد مشخص شود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که رکابزن المپیکی ایران در مسابقه انتخابی مشخص می‌شود یا کادر فنی این کار را می‌کند؟ عنوان کرد: رقابت انتخابی به معنای آنچه که عنوان می‌شود، وجود ندارد و در واقع آمادگی ورزشکاران و عملکردشان تاثیرگذار خواهد بود. ضمن اینکه اعزام برون مرزی، خودش شرایط را تا حد زیادی مشخص می‌کند.

 

انتهای پیام/