شهرخبر
گفت‌وگو|

تسهیل فضای کسب و کار و استفاده استفاده حداکثری از توان تولید؛ الزامات رفع مشکلات اقتصادی

استاندار زنجان با اشاره به اینکه دو پدیده کرونا و تحریم‌ها در سال‌های اخیر بر مشکلات اقتصادی کشور افزوده است، گفت: هم‌اکنون عدم وابستگی به نفت در برنامه و بودجه‌ریزی دولت مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم همین توجهات و اقدامات، نتایج مثبت خود را در سال‌های آتی نشان دهد.  
فتح‌الله حقیقی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مهم‌ترین عیوب اقتصادی موجود در کشور اظهار داشت: وابستگی بودجه به نفت یکی از مهم‌ترین اشکالات اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها این مهم را مورد توجه و تاکید قرار داده است. 

وی با اشاره به اینکه دو پدیده کرونا و تحریم‌ها در سال‌های اخیر بر مشکلات اقتصادی کشور افزوده است، ادامه داد: هم‌اکنون عدم وابستگی به نفت در برنامه و بودجه‌ریزی دولت مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم همین توجهات و اقدامات، نتایج مثبت خود را در سال‌های آتی نشان دهد. 

استاندار زنجان گفت: پس از فشارهای ناجوانمردانه و ظالمانه آمریکا به دیگر کشورها برای عدم خرید نفت از ایران، قطع وابستگی بودجه به نفت مورد توجه دولت و موجب تأکیدش به استانداران شد تا با افزایش تولید و بهبود کیفیت آنها بتوانیم شاهد افزایش صادرات در سال‌های آتی و رشد و شکوفایی اقتصاد کشور باشیم.
 
وی با اشاره به تعدادی از قوانین مربوط به حوزه تولید مانند قانون اصل ۴۴، قانون تسهیل فضای کسب و کار، قانون برنامه ششم توسعه، قانون استفاده حداکثری از توان تولید عنوان کرد: در صورت اجرای این قوانین و فعال کردن تمام ظرفیت‌های نیروی انسانی، منابع و معادن می توانیم بر محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی غلبه کنیم. 
 
انتهای پیام/