شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#خودرو

هیچ همکاری مشترکی در زمینه خودرو سازی با ترکیه نداریم

مقیمی گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای در خصوص همکاری در زمینه خودرو سازی با ترکیه نداریم.

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در خصوص برنامه این گروه صنعتی در سال 1400، گفت: امسال با توجه به شعار سال، پیشرو سال گذشته به دنبال افزایش تولید و رضایت مشتری هستیم، در تلاش هستیم در کنار تولید، کیفیت را بالا نگه داریم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای سال 1400، رشد تولید، تنوع در محصولات و کاهش سهم برند غیر ملی در سبد تولیدات را در نظر گرفته‌ایم، گفت: امسال نیز برنامه داریم از خودرو جدید رونمایی کنیم. 177 هزار دستگاه خودرو از تولیدات امسال، متعلق به محصولات جدید است.

او گفت: محصول جدید در حوزه خودرو‌های سنگین، کشنده جدید، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و حتی اتوبوس برقی در برنامه تولید سال 1400 قرار دارد.

مقیمی با بیان اینکه در صورت انجام شدن توافقات با چین، با این کشور همکاری خواهیم کرد، گفت: با توجه به اینکه چند سال تحریم بوده ایم، اما کمر همت را بسته ایم تا با همت یکدیگر این تحریم را دور بزنیم و خود را تقویت کنیم. توافق با کشور چین می‌تواند باعث ایجاد همکاری بیشتر می‌شود که از آن استقبال می‌کنیم.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شایعاتی در خصوص همکاری با ترکیه به وجود آمده است، آیا صحت دارد، گفت:در حال حاضر هیچ  برنامه‌ای در خصوص همکاری در زمینه خودرو سازی با ترکیه نداریم.

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به میزان تولید خودرو در سال گذشته ،گفت: در سال 99، 14 مرحله فروش فوق العاده و 12 مرحله پیش فروش برگزار شد که در طرح فوق العاده 151 هزار و 532 و در طرح پیش فروش 224 هزار و 518 نفر ثبت نام کردند. در طرح های فروش فوق العاده 126 هزار و 983 خودرو تحویل داده شده است و هیچ معوقی ندارد و در طرح پیش فروش 11 هزار و 633 تحویل داده شده است.