سرهنگ احسان مومنی دراین باره گفت:  حوالی ساعت ۲۲:۳۰ امشب یکدستگاه کامیون میکسر بتن در حال حرکت در مسیر شمال به جنوب خیابان بهنام که عمود بر بلوار آیت الله کاشانی است ناگهان وارد بلوار آیت‌الله کاشانی شده و با عبور از عرض بلوار وارد جهت مخالف شده و پس از برخورد شدید با یک ساختمان که طبقه همکف آن فروشگاه کاشی و سرامیک بود، متوقف شد.

وی با بیان اینکه این کامیون در حین مسیر با چهار دستگاه خودرو سواری شامل دو دستگاه سواری پژو، یک دستگاه سواری پراید و یک دستگاه سواری ام‌وی‌ام برخورد کرده و خسارات شدیدی را به آنها وارد کرده بود، گفت: بلافاصله عوامل انتظامی و امدادی در محل حاضر شده و اقدام به امدادرسانی کردند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران اقدام به روان‌سازی ترافیک کردند، اظهارکرد: بنا به گفته امدادگران این حادثه مورد فوتی نداشته و راننده بونکر نیز به بیمارستان منتقل شده است.

مومنی علت اولیه این حادثه نقص فنی در سیستم ترمز کامیون اعلام کرد و گفت: لازم است رانندگان وسایل نقلیه سنگین در مورد سالم بودن  و بررسی سیستم های خودرویی خود مانند سیستم ترمز کوتاهی نکرده و نسبت به بررسی دوره ای و روزانه خودروی خود به علت اهمیت کار آن اهتمام ویژه ای داشته باشند تا شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم .

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هم که در محل حادثه حضور داشت در گفت‌وگوبا ایسنا گفت: به محض اعلام این حادثه عوامل سه ایستگاه آتش‌نشانی در محل حاضر شده و مشاهده کردند که درپی شدت برخورد قسمت جلویی کامیون دچار حریق شده که بلافاصله اقدام به اطفای حریق کرده و همزمان با ایمن‌سازی محل اقدام به خارج کردن راننده میانسال از کابین کردند.

ملکی ادامه داد: همچنین آتش‌نشانان با استفاده از جرثقیل سازمان آتش‌نشانی در حال خارج کردن کامیون از  داخل ساختمان هستند و عملیات ادامه دارد.

حسین‌خانی یکی از شاهدان این ماجرا که تصاویری از این حادثه را نیز برای ایسنا ارسال کرده در این باره به خبرنگار ما گفت: میکسر پر از بتن بود و ناگهان درحالی که بوق ممتد می‌زد به طور عمود وارد بلوار آیت‌الله کاشانی شده و  از عرض خیابان عبور کرده و در آن سوی بلوار وارد یک ساختمان دو طبقه شد. ترافیک سنگینی هم در محل ایجاد شد.

او اضافه کرد: شمار زیادی از مردم برای تماشا در محل حاضر شده بودند و این موضوع با توجه به شرایط شیوع کرونا بسیار نگران کننده بود. نکته دیگر این است که اگر در مغازه فرد یا افرادی حضور داشتند و این واحد فعال بود قطعا ابعاد حادثه بسیار بزرگتر بود و حتی ممکن بود چند نفری جان خود را از دست بدهند.