شهرخبر

کومان: رئال مادرید بدون راموس و واران هم قدرتش را نشان داد/ اعتراض کلوپ به بازی در آلفردو دی‌استفانو بی‌مورد بود


کومان: رئال مادرید بدون راموس و واران هم قدرتش را نشان داد/ اعتراض کلوپ به بازی در آلفردو دی‌استفانو بی‌مورد بود

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا تأکید کرد که نبود کاپیتان کهکشانی‌ها و دیگر مدافع این تیم در ال‌کلاسیکو کار تیم او را آسان‌تر نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رونالد کومان سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در نشست خبری پیش از بازی فردا شب (شنبه) شاگردانش برابر بارسلونا در هفته سی‌‌ام لالیگا به خبرنگاران گفت: ال‌کلاسیکو با سایر بازی‌ها متفاوت است. بارسلونا در حال حاضر وضعیت خوبی دارد و مدتی است که نتایج قابل قبول گرفته است. ما برای کسب پیروزی می‌جنگیم.  رئال مادرید این اواخر مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته است که من دلیلش را نمی‌دانم چون این تیم هم در لیگ قهرمانان هست اما در لالیگا می‌جنگد. من از آنهایی که از رئال مادرید انتقاد کرده‌اند حمایت نمی‌کنم. رئال بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد و این بازی فوق‌العاده‌ای می‌شود. هر دو تیم اهمیت کسب پیروزی در این بازی را می‌داند اما من فکر نمی‌کنم که نتیجه این بازی سرنوشت لیگ را تعیین کند چون بعد از این بازی هم کلی بازی دیگر می‌ماند که برای هر تیمی بردن تمام آنها سخت خواهد بود. با این وجود تیمی که ال‌کلاسیکو را ببرد از نظر روحی و روانی وضعیت بهتری برای ادامه فصل پیدا خواهد کرد.

بارسلونا در اولین ال‌کلاسیکو فصل که در خانه خودش برگزار شد با نتیجه 3 بر یک مغلوب رئال مادرید شد. کومان اما می‌گوید که تیمش در آن بازی هم از حریف بهتر بود.

او افزود: ما در ال‌کلاسیکوی اول هم تیم برتر میدان بودیم به خصوص در نیمه اول. اما در نیمه دوم جریان مسابقه تغییر کرد و ما باختیم. تصمیم VAR‌ درباره پنالتی که به رئال مادرید تقدیم شد تأثیر زیادی روی نتیجه داشت اما من قبول ندارم که ما در آن بازی بد بودیم و حالا خیلی بهتر شده‌ایم. تیم ما در طول فصل کلی موقعیت داشت. ضربات تمام کننده ما بهتر شده و در خط دفاعی هم ما عملکردمان را ارتقا دادیم. در بازی فردا هم نیازی به احساسی شدن نیست چون حریف رئال مادرید است و ما باید بازی همیشگی خودمان را ارائه کنیم.

کومان درباره تأثیری که مسی می‌تواند بر نتیجه ال‌کلاسیکو بگذارد هم اظهار داشت: ما برای بردن بازی نیاز داریم که مسی در اوج باشد اما نه تنها او بلکه تمامی اعضای تیم باید بهترین بازی‌شان را ارائه کنند. باید بی‌عیب و نقص باشیم، در حمله، در پاس دادن، در حرکات و ...

رئال مادرید برای بازی فردا شب بدون سرخیو راموس و رافائل واران که هر دو مصدوم هستند، بازی خواهد کرد اما کومان می‌گوید فکر نمی‌کند که نبود این دو مدافع باعث شود رئال مادرید شانس کمتری برای کسب پیروزی داشته باشد. وی تأکید کرد: بله آنها غایبان بزرگی دارد اما ما هم غایبانی داریم، سرخی روبرتو و جرارد پیکه مدتی از میادین دور بوده‌اند. بله من هم قبول دارم که راموس و واران دو مدافع میانی بسیار خوب هستند و یکی از آنها هم کاپیتان این تیم است که به تیم‌شان کلی شخصیت می‌دهد اما رئال مادرید در بازی‌اش برابر لیورپول (در دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا) نشان داد که این تیم بازیکنان دیگری هم دارد که می‌توانند در خط دفاعی این تیم بازی کنند.

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول پیش از بازی سه‌شنبه شب تیمش مقابل رئال مادرید از وضعیت ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو (ورزشگاه خانگی تیم فوتبال رئال مادرید از زمان آغاز عملیات عمرانی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو) گلایه کرد و آن را در حد استاندارهای لیگ قهرمانان ندانست. کومان اما اعتراض همتای آلمانی‌اش را بی‌مورد دانست و گفت: به نظرم کلوپ سعی در زیر سؤال بردن ارزش‌های باشگاهی بزرگ مانند رئال مادرید داشت، باشگاهی که این مقطع که هوادارانش در ورزشگاه نیستند را انتخاب کرده تا روی استادیوم اصلیش کار کند. رئال مادرید به بازی در این ورزشگاه عادت دارد، پس حریف هم مجبور است در آنجا بازی کند. در کلی این مسئله برای من چیز مهمی نیست.

انتهای پیام/