شهرخبر

تمام احتمالات رویارویی استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان/ تنها در یک حالت با هم روبرو نمی‌شوند

در ۴ حالت از ۶ حالت ممکنی که استقلال به عنوان تیم دوم و پرسپولیس به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد ACL شوند، شاهد یک دربی آسیایی خواهیم بود.

تمام احتمالات رویارویی استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان/ تنها در یک حالت با هم روبرو نمی‌شوند

خبرورزشی - مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از روز چهارشنبه ۲۵ فروردین آغاز می شود که پرسپولیس در نخستین بازی خود به مصاف الوحده امارات می رود. استقلال نیز در نخستین دقایق از روز جمعه ۲۷ فروردین با الاهلی عربستان دیدار می کند.

استقلال که در گروه C این رقابت ها حاضر است، همگروهی های قدرتمندتری دارد و به نوعی می توان گروه تیم فرهاد مجیدی را گروه مرگ این مسابقات نامگذاری کرد و آبی پوشان برای صعود از گروه خود، کار دشواری را پیش رو دارند چرا که تنها سه تیم برتر از میان تیم هایی که در گروه خود دوم شوند، راهی مرحله بعد می شوند و این مسئله بدان معناست که استقلال باید امتیازات بالایی را در دیدارهایش کسب کند.

اما پرسپولیس که در گروه E این بازی ها با الریان قطر، الوحده امارات و گوای هند همگروه است، نسبت به استقلال کار راحت تری دارد هر چند رقبای شاگردان گل محمدی نیز تیم های قدرتمندی محسوب می شوند و نمی توان از اکنون سرخپوشان را به عنوان تیم راه یافته به دور بعد متصور شد.

با این حال، با توجه به اینکه پرسپولیس نسبت به رقبا شانس بیشتری برای صدرنشینی و ایستادن در رتبه نخست جدول گروه E را دارد و در سوی مقابل، استقلال نیز حداقل روی کاغذ شانس ایستادن در رتبه دوم جدول گروه C است، این دو تیم می توانند در مرحله یک هشتم نهایی در یک دربی آسیایی به مصاف هم بروند.

در قرعه کشی انجام شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، با فرض بر اینکه استقلال در گروه C دوم شود و پرسپولیس نیز در گروه E به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود، به احتمال فراوان باید شاهد دربی آسیایی باشیم.

تمام احتمالات رویارویی استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان/ تنها در یک حالت با هم روبرو نمی‌شوند

در احتمالات در نظر گرفته شده برای صعود تیم های دوم، اگر سه تیم برتری که با ایستادن در جایگاه دوم به مرحله بعد صعود می کنند از گروه های A,B,C باشند، آنگاه استقلال و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی با هم دیدار می کنند. همچنین در سه حالت دیگر، اگر تیم های دومی که از گروه خود صعود می کنند از گروه های A,C,D و یا از گروه های B,C,D و یا از گروه های C,D,E باشند، در آن حالت باز هم شاهد تقابل استقلال و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهیم بود.

البته حالت دیگری نیز وجود دارد که استقلال در گروه خود به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شود و پرسپولیس نیز در گروه E به عنوان یکی از تیم های برتر دوم راهی مرحله بعد شود، در آن صورت و با دو حالت ممکن نیز بازهم شاهد رویارویی تیم های بزرگ پایتخت خواهیم بود. با فرض صعود استقلال به عنوان تیم نخست گروه C، اگر تیم های برتر دوم از گروه های B,C,E و یا از گروه های B,D,E باشند، استقلال و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی با هم روبرو می شوند.

حالت تقابل دیگر این است که هم استقلال و هم پرسپولیس در گروه های خود به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کنند که در آن صورت اگر آن ۳ تیم برتری که در گروه هایشان دوم شده اند، از گروه های A,C,E باشند، در آن حالت بازهم استقلال و پرسپولیس با وجود صعود به عنوان تیم های اول گروه هایشان، به مصاف هم خواهند رفت که در آن صورت شاگردان گل محمدی میزبان آن بازی خواهند بود.

تنها حالتی که استقلال و پرسپولیس تحت هیچ شرایطی با یکدیگر روبرو نمی شوند این است که هر دو به عنوان تیم های دوم از گروه خود به مرحله بعد صعود کنند که در این حالت شاهد برگزاری دربی پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا نخواهیم بود.