شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران
رکورد بیماران بدحال کرونایی ایران در آسیا و جهان

آمار خطرناک بیماران بدحال کرونایی ایران در جهان + نموادر

کدخبر: 403463
اقتصادنیوز : روند بیماران بدحال کرونایی در ایران روندی صعودی داشته است. مقایسه این آمار در جهان نشان از رتبه دوم ایران در میان کشورهای آسیایی و رتبه هفتم در میان کشورهای جهانی داشته است

به گزارش اقتصادنیوز، بیماران بدحال کرونایی نشان از مسیر خطرناک این بیماری در هر منطقه دارد.  در همین خصوص شمار مبتلایان روزانه کرونا در آسیا و جهان نشان از دو رکورد ایران در این شاخص داشته است. بررسی ها نشان از صعود این متغیر در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر در روزهای اخیر داشته است.

یکی از مهمترین آمارهای بیماری کرونا به شاخه بیماران بدحال تعلق دارد. افزایش این آمار ها نشان دهنده وضعیت خطرناک کرونایی در هر منطقه بوده و بالاتر بودن آن به معنای فشار بیشتر بر کادر درمان در بخش ویژه بستری‌ها است.

اکنون مقایسه این بخش از آمارهای کرونایی ایران با سایر کشورها در قاره آسیا حاوی چه نکاتی است؟

کرونا

رتبه دوم ایران در آمار بیماران بدحال کرونایی در آسیا

بررسی روند آمارهای کرونا در کشورهای آسیایی نشان می‌دهد در روز 18 فروردین در هندوستان شمار بیماران بدحال به 8 هزار و 944 نفر رسیده که بالاترین رکورد در میان کشورهای این قاره بوده است. 

اما رتبه دوم در میان کشورهای آسیایی از این لحاظ به ایران تعلق دارد.در همین خصوص در روز های اخیر روند بیماران بدحال در ایران مسیری افزایشی داشته است و این روند صعودی سبب شده تا ایران از این حیث در میان کشورهای آسیایی رتبه دوم را کسب کند. برای مثال در روز 18 فروردین شمار بیماران بدحال کرونایی در ایران 4 هزار و 177 نفر بوده که به جز از هندوستان در میان دیگر کشورهای قاره آسیا بالاترین بوده است. 

رتبه سوم و چهارم تعداد بیماران بدحال کرونایی در آسیا نیز به کشور پاکستان و ترکیه تعلق داشته است. برای نمونه در کشور پاکستان در مقطع مورد بررسی، 3 هزار و 769 نفر در بخش بیماران بدحال کرونایی بیمارستانها بستری شدند که در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی رتبه سوم را داشته است. کشور ترکیه نیز از این حیث با ثبت 2 هزار و 477 نفر در مرتبه چهارم خطرناک بودن وضعیت کرونایی در آسیا قرار دارد.

اما مقایسه این شاخص از آمارهای کرونایی جهان نیز شامل نکات است.

جایگاه ایران در میان کشورهای جهان

در بررسی آمار بیماران بدحال کرونایی جهان مشاهده می شود ایالات متحده آمریکا در آمارهای جهانی  در این روزها در رتبه نخست قرار داشته است. این آمار برابر با 8 هزار و 960 نفر بوده است. کشور هندوستان نیز در رتبه دوم این بخش ایستاده وپس از آمریکا وضعیت خطرناکتری را نسبت به سایرین از این حیث دارا می باشد. البته در مرور روزها همواره رتبه نخست بین این دوکشور در این آمارها جابجا می شود. برزیل نیز سومین کشوری است که آمار بیماران وخیم مبتلا به کرونای آن بالاتر از 8 هزار نفر بوده و در رتبه سوم قرار دارد.

در این مقایسه نیز ایران در رتبه ششم جهانی از لحاظ بالا بودن خطر بیماران بدحال قرار داشته و به همراه کشور مکزیک آماری در محدوده 4 هزار نفر داشته است. هفتمین رتبه در این مقایسه نیز به کشور پاکستان تعلق داشت.

کرونا