شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#خاک عراق

دبیرکل «عصائب اهل الحق» عراق:

حضور آمریکا درعراق غیرقانونی است/لزوم خروج تمامی نظامیان آمریکایی

حضور آمریکا درعراق غیرقانونی است/لزوم خروج تمامی نظامیان آمریکایی

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق با بیان اینکه حضور نظامیان آمریکا در این کشور غیرقانونی است، گفت: تمامی نظامیان آمریکایی باید خاک عراق را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «شیخ قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» امروز جمعه بار دیگر بر لزوم خروج تمامی نظامیان ایالات متحده آمریکا از خاک این کشور تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: حضور نظامیان ایالات متحده آمریکا در خاک عراق کاملاً غیرقانونی است. ما معتقدیم که نظامیان آمریکایی باید طبق یک جدول زمانی معقول به طور کامل خاک عراق را ترک کنند.

این شخصیت عراقی در ادامه تأکید کرد: دیگر نمی توان حضور نظامی آمریکا در خاک عراق را پذیرفت. وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: عربستان سعودی و امارات همواره موجب تخریب و ویرانی عراق بوده اند. اکنون نیز ابوظبی قصد دارد بر اساس منافع خود در انتخابات عراق دخالت کند.

وی افزود: حمایت های عربستان سعودی و امارات از تروریست ها در عراق موجب ریخته شدن خون مردم بی گناه این کشور شده است. به همین دلیل ریاض و ابوظبی باید از مردم عراق عذرخواهی کنند. عربستان سعودی به تنهایی ۵ هزار عامل انتحاری به عراق فرستاد و آنها خود را در میان مردم عراق منفجر کردند.