شهرخبر

مشکلات سلامت روان همه گیری بعدی پس از بحران کووید-۱۹

مشکلات سلامت روان همه گیری بعدی پس از بحران کووید-۱۹

مشکلات سلامت روان همه گیری بعدی پس از بحران کووید-۱۹
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: پس از بحران کووید-۱۹ مشکلات سلامت روان همه گیری بعدی است که جهان با آن روبرو خواهد بود.
به گزارش بهداشت نیوز ،بر اساس مطالعه‌ای که توسط مؤسسه بهداشت جهانی بارسلونا منتشر شده، مشکلات سلامت روان ناشی از بحران جهانی بیماری کووید-۱۹ همه گیری بعدی است که جهان با آن روبرو خواهد بود.
 
محققان اظهار داشتند: سلامت روان افراد به طور همزمان توسط چندین مکانیسم مورد حمله قرار گرفته و اقدامات فوری برای مقابله با این مشکل لازم است. هزینه های اقتصادی جهانی ناشی از مشکلات سلامت روان به یک تریلیون دلار در سال رسیده است و ۸۵ درصد از مبتلایان به اختلالات روانی در کشورهای فقیر و با درآمد متوسط، قادر نیستند خدمات درمانی دریافت کنند که موجب بحران جهانی بی سابقه‌ای می‌شود.
 
به گفته محققان، بیماری کووید-۱۹ نه تنها سلامت روان بلکه اهداف شخصی، پویایی خانواده و نقش آنان در ثبات کاری و اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است. همچنین از دیگر عواملی که این بحران را تشدید کرده می‌توان به تغییر نقش‌های خانوادگی، خشونت خانگی، انزوا، تنهایی، غم و اندوه ناشی از دست دادن خانواده یا دوستان، اضطراب عمومی، فرسودگی شغلی و استرس پس از حادثه اشاره کرد.
 
همچنین در این مطالعه آمده است که سیستم عصبی مرکزی و محیطی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تحت تاثیر قرار گرفته که منجر به بروز مسائل مختلفی می‌شود. روان آشفتگی شایع ترین و حادترین سندرم عصبی-روانپزشکی است که در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مشاهده می‌شود و پس از آن اختلال افسردگی و اضطراب مشاهده می‌شود، این در حالیست که افسردگی و خستگی اختلالهایی است که برای مدت طولانی تر ادامه پیدا می‌کنند.

 کارشناسان موسسه بهداشت جهانی بارسلونا خواستار راهکارهای مراقبت‌های اجتماعی برای مقابله با مشکلات ناشی از بیکاری،‌ از دست دادن اعضای خانواده یا دوستان و احساس تنهایی شدند.
 
منبع:ایسنا