شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#نتایج

نماینده روسیه:

نشست امروز کمیسیون برجام برای جمع بندی نتایج اقدامات است

به گزارش منیبان، اولیانوف امروز (جمعه) در توئیتی نوشت:  به احتمال زیاد، این نشست زیاد طول نخواهد کشید. وظیفه نشست امروز این است که نتایج اقدامات انجام گرفته در این هفته را جمع بندی کرده و گام های بعدی را تعیین کند.  

 

دیپلمات‌های اعضای برجام از سه‌شنبه گذشته در سطوح مختلف در پایتخت اتریش سرگرم بحث و گفت ‌وگو هستند تا برجام را به نحوی که مزایای ایران در آن قابل راستی آزمایی باشد، فعال کنند.

سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در این رابطه اعلام کرد که دیپلمات‌ها و کارشناس‌های ایران و گروه چهار به علاوه یک در دو کارگروه رفع تحریم و بازگشت ایران به تعهدات برجامی سرگرم رایزنی هستند. میخائیل اولیانوف در توئیتی از پیشنهاد هیات روس در جلسات کارشناسی خبر داد که به تعبیر او منجر به پیشرفت مذاکرات و بازگشت برجام به ریل اصلی خواهد شد.  

اعضای برجام روز سه‌شنبه پس از ساعت‌ها بحث‌وبررسی در چارچوب هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام توافق کردند تا دو گروه کارشناسی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم ها مذاکره کرده و نتیجه را به کمیسیون گزارش کنند.  بر اساس توافق به عمل آمده، فردا (جمعه) مجددا کمیسیون مشترک در سطح معاونان وزرای خارجه و مدیران سیاسی تشکیل می‌شود و بار دیگر در مورد موانع گفت و گو می شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین روز گذشته اعلام کرد که نتایج اولیه کار گروه های کارشناسی برجام عصر روز پنجشنبه  مشخص می شود.

به گزارش ایرنا، اولیانوف در توئیتی نوشت: دو گروه کارشناسان به کار خود در وین درباره لغو تحریم های آمریکا در مورد ایران و بازگشت تهران به انجام کامل تعهدات خود مطابق برجام ادامه می دهند.

دو گروه کارشناسان برجام روز چهارشنبه همزمان با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی و نمایندگان وزارت خارجه در وین کار خود را آغاز کرد.