به گزارش برنا؛ قاسم جان بابایی در سفر به استان سیستان و بلوچستان در ابتدا با حضور در جلسه بررسی وضعیت سلامت مادر و نوزاد در این استان در سالن همایش‌های پردیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که با حضور دکتر حسینعلی شهریاری - نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی - و روسای دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر برگزار شد، به بررسی روند رسیدگی به سلامت مادر و نوزاد و شاخص های مربوط به آن پرداخت.

در ادامه، معاون درمان وزارت بهداشت از بیمارستان بوعلی زاهدان بازدید کرد و به ارزیابی روند ارائه خدمات و شیوه اجرای پروتکل های درمانی در این مرکز پرداخت.

او همچنین ضمن بازدید از طرح توسعه ساختمان شماره ۲ بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی درحال احداث علی ابن ابیطالب (ع) گفت: خوشبختانه مراحل فیزیکی احداث ساختمان شماره ۲ بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان که در واقع یک مجتمع بیمارستانی در شرق کشور و طرح توسعه بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) تلقی می شود، به اتمام رسیده است و امیدواریم با تجهیز این مرکز در ماه آینده، به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

جان‌بابایی افزود: با افتتاح این ساختمان، بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) به یک مجموعه عظیم درمانی تبدیل خواهد شد و با فعال شدن بیمارستان روند ارائه خدمات در استان و ظرفیت تخت های استان رشد قابل ویژه ای خواهد کرد و این شاخص به متوسط کشوری نزدیک می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشار به طرح های توسعه اجرا شده در استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: در راستای طرح تحول سلامت در استان سیستان وبلوچستان کارهای خوبی صورت گرفته است. تنها در دو بیمارستان ایرانمهر و علی ابن ابیطالب (ع) بیش از ۵۴۰ تخت به سرجمع تخت های سیستان و بلوچستان اضافه خواهد شد.

بنابر اعلام وبدا جان بابایی در پایان گفت: در سال جاری یکی از بزرگترین مراکز زنان کشور در ایرانشهر احداث خواهد شد. در چابهار و زاهدان نیز  مراکزی در دست احداث بود که مورد بهره برداری قرار گرفته اند.