«ناصر ایمانی»، تحلیلگر سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با تفکیک بین کاندیدا نظامی و حزبی در جریان اصولگرا عنوان کرد: تفکیک بین نظامی و غیر نظامی تفکیک درستی نیست بین اصولگرایان چنین تفکیکی وجود ندارد. این یک پروژه سیاسی است که توسط دیگران سازمان دهی می شود.

او افزود: از جهت عملکرد بین نظامی و غیر نظامی تفاوتی وجود ندارد و نباید تصور شود نظامی فردی خودکامه و دیکتاتور است که کشور را با روش های استبدادی اداره می‌کند. ما نظامیانی داشتیم که در مناصب مختلفی قرار گرفتند و همچون فردی غیر نظامی رفتارهایی کاملا عادی داشتند عکس این موارد هم دیده شده و غیر نظامیانی بودند که با شیوه هایی کاملا امنیتی و مستبدانه رفتار کردند.

ایمانی خاطرنشان کرد: امام فرمودند سازمان های نظامی و ارتش به سیاست ورود نکنند منظور احزاب و جناح ها و صحنه عادی سیاسی کشور بود نه سیاست کلی کشور. این موارد نظامیانی را که از نهادهای نظامی خود بازنشسته شده اند و خارج از این مجموعه ها فعالیت می کنند، شامل نمی شود.

او تاکید کرد: اینکه به برخی از افرادی که در زمان احمدی نژاد مسئولیت داشتند نام مدیران احمدی نژاد بدهیم کار درستی نیست آنچه که روی آن حساسیت وجود دارد شخص آقای احمدی نژاد، افکار و رفتار او است.

این فعال سیاسی بیان کرد: زمانی رئیس‌جمهوری در عرصه های ایدئولوژیک، فکری افکار و عقایدی دارد که این اندیشه ها ربطی به وزیر ورزش یا وزیر کشاورزی او ندارد بسیاری از دولتمردان زمان احمدی نژاد بعدها از او اظهار تبری کردند.

او با اشاره به کاندیداتوری جلیلی تصریح کرد: حتی جلیلی کاملا از مبانی فکری احمدی نژاد مبرا است. 9