شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#کتاب

سه کتاب جدید از نشر واحه منتشر شد/ از آوینی تا تارانتینو

سه کتاب جدید از نشر واحه منتشر شد/ از آوینی تا تارانتینو

نشر واحه، ناشر اختصاصی آثار شهید آوینی، در آستانه سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی سه کتاب جدید چاپی و صوتی را منتشر کرد.

 نشر واحه ناشر اختصاصی آثار شهید آوینی در آستانه سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی سه اثر جدید را به صورت چاپی و صوتی روانه بازار نشر کرده است.

از این آثار، کتاب «فتح خون؛ روایت محرم» به صورت صوتی و کتاب‌های «سینما و افق‌های آینده» و «کوئنتین تارانتینو» به صورت چاپی منتشر شده‌اند.

کتاب «فتح خون؛ روایت محرم» از آثار شهید آوینی که نسخه چاپی آن به چاپ شانزدهم رسیده بود در قالب کتاب صوتی نیز منتشر شد. فتح خون از مجموعه آثار شهید آوینی است که با صدای محمدحسین محمودیان و علی عطایی پیرکوه به صورت صوتی تولید و منتشر شده است. ساخت موسیقی و تنظیم این کتاب صوتی را امیرحسین سمیعی برعهده داشته است.

شهید آوینی کتاب «فتح خون» را احتمالاً در محرم سال ۱۳۶۶ نگاشته است. این کتاب روایت قیام حسینی است که با هجرت آن حضرت از مدینه به مکه آغاز می‌شود و فصول آن مطابق با وقایع دهه اول محرم سال ۶۱ هجری قمری تنظیم شده است. کتاب یک وقایع‌نگاری صرف نیست و از شرح ظاهر وقایع راهی به باطن آن‌ها می‌گشاید.

کتاب «سینما و افق‌های آینده» دومین کتاب از تازه‌های نشر واحه است که به قلم حسین معززی‌نیا نوشته شده. این کتاب علاوه بر بررسی آرا و افکار شهید سید مرتضی آوینی در حوزه سینما که به صورت پرسش و پاسخ تنظیم شده است، دو مقاله از نویسنده را نیز در بر دارد.

حسین معززی‌نیا در بخشی از این کتاب، زندگی‌نامه شهید آوینی را نیز منتشر کرده که روایت رسمی و تأیید شده از زندگی شخصی و حرفه‌ای سید شهیدان اهل قلم است.

سومین کتاب از تازه‌های نشر واحه، کتاب «کوئنتین تارانتینو؛ همه آنچه باید بدانید» است. این کتاب ترجمه کتابی با همین نام است که توسط دیل شرمن نوشته شده و رحیم قاسمیان آن را به فارسی ترجمه کرده است.

کتاب «کوئنتین تارانتینو» سرگذشت‌نامه این کارگردان مشهور سینماست و زندگی حرفه‌ای و آثار او را معرفی و بررسی کرده است. نویسنده در این کتاب علاوه بر گزارش فرایند و وقایع زندگی تارانتینو، به حواشی پیرامون تولید هر یک فیلم‌های سینمایی این کارگردان و تأثیر آن بر سینمای جهان نیز پرداخته است.

نشر واحه، ناشر اختصاصی آثار شهید سید مرتضی آوینی است که با نظارت مستقیم خانواده وی فعالیت می‌کند و علاوه بر آثار شهید آوینی، کتاب‌ها و محصولات فرهنگی دیگری را در حوزه‌های فرهنگی و هنری منتشر می‌کند.