شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#یمن#جدید

ضربه کاری عملیات موشکی یمن به عربستان /سعودی ها به دنبال سامانه دفاعی جدید

کدخبر: 404190
اقتصاد نیوز : عربستان درپی ناکارآمدی سامانه‌های دفاعی دربرابر حملات یمنی‌ها به ‌دنبال جایگزین کردن سامانه‌های دفاعی خود است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  مقامات نظامی عربستان درپی ناکارآمدی سامانه‌های دفاع هوایی این کشور دربرابر حملات هوایی و موشکی یمن علیه اهداف نظامی و اقتصادی عربستان، به‌دنبال جایگزین کردن سامانه‌های دفاعی سعودی هستند.

 ویکیلیکس سعودی گزارش داد، منابع نظامی سعودی در این باره اعلام کردند که عربستان برای این منظور هیأتی را به کشور‌های اروپایی و آمریکا اعزام کرده است تا به‌دنبال یک سامانه دفاعی پیشرفته و کاربردی بگردد که دارای سیستم ردیابی، پرتاب موشک، مرکز فرماندهی و صدور دستور باشد و توانایی مقابله با حملات یمن را داشته باشد.

این در حالی است که پیش از این شبکه خبری المسیره اعلام کرد یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از انجام عملیات پهپادی این کشور به‌وسیله هواپیمای بدون سرنشین قاصف ۲K علیه پایگاه هوایی ملک خالد واقع در «خمیس مشیط» در عربستان سعودی خبر داد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بامداد روز گذشته نیز با اشاره به عملیات موفقیت آمیز نیروهای یمنی علیه مواضع سعودی‌ها گفت: یگان پهپادی ارتش یمن مواضع حساسی از پایگاه هوایی «ملک خالد» واقع در خمیس مشیط عربستان سعودی را توسط دو پهپاد قاصف ۲K هدف قرار داد.