علیرضا شریعت در گفتگو با مهر اظهار داشت: به همین خاطر جلسه اضطراری و فوق العاده بابت وضعیت بحرانی شهرستان آمل برگزار شد و شرایط حاد شهرستان نیز بررسی وتصمیم های جدید نیز گرفته شد.

وی ادامه داد، متأسفانه در روزهای گذشته تعداد آزمایش‌های کرونایی گرفته شده شهروندان درآزمایشگاه‌های این شهرستان مثبت بوده که این وضعیت و آمارهای موجود نگران کننده و تکان دهنده است.

افزایش ۶ برابری ویزیت سرپایی در بیمارستانها

فرماندار ویژه آمل، با اشاره به اینکه مراجعه روزانه افراد برای ویزیت سرپایی در پنج بیمارستان این شهرستان اکنون بیش از ۶۰۰ نفر در روز رسیده است، تصریح کرد، متأسفانه اکنون بیش از ۲۳۲ نفر در مراکز درمانی این شهرستان به علت ابتلاء به بیماری کرونا بستری هستند که در مقایسه با حدود دو هفته قبل که کمتر از ۶۰ نفر بوده، با افزایش چندین برابری مواجه شده است.

شریعت اضافه کرد، که متأسفانه اکنون بیش از ۵۰ نفر در بخش ویژه بیمارستان‌های آمل به علت تشدید وضعیت کرونایی تحت درمان قرار دارند.

کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در آمل

وی، یکی از دلایل افزایش چند برابری مبتلا شدن شهروندان آملی به بیماری کرونا را عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در تعطیلات نوروز توسط شهروندان بیان کرد و ادامه داد، البته ورود مسافران نوروزی به شهرستان آمل نیز به روند کنترل شده شیوع بیماری کرونا دراین شهرستان با مشکل مواجه کرده و متأسفانه این وضعیت باعث شده آمار مبتلایان کرونا در شهرستان آمل افزایش یابد.

شریعت اضافه کرد، افزایش شیوع بیماری کرونا و قرمز شدن وضعیت شهرستان آمل زمینه اوج گیری موج چهارم این بیماری در این شهرستان شده و به همین خاطر مجبور هستیم مطابق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک را با جدیت بیشتری مورد پایش قرار دهیم.

همکاری مردم برای قطع زنجیره

فرماندار آمل همچنین با تاکید براینکه برای قطع زنجیره و شیوع بیماری کرونا، چاره به جز همکاری همه شهروندان ورعایت همه موارد شیوه نامه‌های بهداشتی است، گفت، مردم عامل اصلی قطع زنجیره بیماری کرونا هستند و با رعایت دستورالعمل‌ها این مهم محقق می‌شود.

شریعت گفت، که متأسفانه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش آمار بیماران کرونایی بار سنگینی بردوش کادر درمانی گذاشته است.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد تا به سلامتی خود، خانواده و جامعه اهمیت دهند و شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.