شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#شورای عالی

یمن| الحوثی: در حال بررسی موضوع تبادل اسرا هستیم


یمن| الحوثی: در حال بررسی موضوع تبادل اسرا هستیم

عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که ما در حال بررسی پیشنهاد ارائه شده در خصوص حل و فصل تبادل اسرا هستیم که طی ۴۸ ساعت آینده نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که ما در حال بررسی پیشنهاد ارائه شده در مورد حل و فصل مساله تبادل اسرا هستیم و طی 48 ساعت آینده نتیجه خود را در این خصوص اعلام خواهیم کرد.

الحوثی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر تاکید کرد جدی بودن موضوع مبادله اسرا ملزم به ارائه اطلاعات مورد نیاز است تا بتوان بر اساس آن نحوه تکمیل این فرآیند را تعیین کرد.

وی در ادامه اعلام کرد که ما منتظر موافقت رسمی کشورهای متجاوز یعنی آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی ، امارات متحده عربی و همپیمانان این کشورها توسط صلیب سرخ جهانی هستیم.

به گفته رئیس کمیته مبادله اسرا در دولت صنعا، مبادله اسرا در سال گذشته میلادی میان دو طرف منجر به آزادی یک هزار و 87 اسیر از ارتش و کمیته های مردمی یمن شد که 670 تن آنان طی فرآیند شکل گرفته از سوی سازمان ملل و 417 اسیر دیگر طی توافق های داخلی صورت گرفت.

یمن در اکتبر گذشته شاهد بزرگترین فرآیند تبادل اسرا میان نیروهای منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی از یک سو و نیروهای مسلح یمن از سوی دیگر و همچنین آزادسازی یک هزار و 56 نفر بوده است.

همچنین رئیس کمیته ملی امور اسیران دولت نجات ملی یمن روز چهارشنبه از آمادگی برای تبادل گسترده و کامل همه اسیران در صورت ابراز آمادگی طرف مقابل خبر داد.

مذاکرات تبادل زندانیان بین انصارالله و نیروهای متجاوز ائتلاف در دسامبر 2018 در استکهلم سوئد برگزار شد و در آن دو طرف توافق کردند که 15 هزار اسیر را مبادله کنند، اما این موضوع با شکست مواجه شد.

پس از آن، مذاکرات مجدداً در امان پایتخت اردن برگزار و به آزادی حدود یک هزار و 100 اسیر از هر دو طرف منجر شد، اما پس از آن تاکنون در زمینه اسیران دو طرف به جز ده‌ها مبادله کوچک که از طریق میانجیگری محلی و بدون دخالت خارجی و نیروهای ائتلاف در داخل یمن انجام شده، هیچ مبادله‌ای انجام نشده است.

انتهای پیام/