شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#بغداد

عراق| نماینده پارلمان: اخراج نظامیان آمریکایی تنها راه ثبات عراق است


عراق| نماینده پارلمان: اخراج نظامیان آمریکایی تنها راه ثبات عراق است

یک عضو مستقل پارلمان عراق، اخراج نظامیان آمریکایی را تنها راه ثبات کشورش دانست و تاکید کرد که اولویت بغداد در مذاکرات راهبردی با آمریکا باید اخراج نظامیانش باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از موازین نیوز «منصور البعیجی» عضومستقل پارلمان عراق از تیم مذاکره کننده عراقی در گفتگوهای راهبردی با آمریکا خواست تا خون شهدایی که جان خود را در راه دفاع از وطن قربانی کردند فراموش نکند.

منصور العبیجی همچنین از تیم عراقی در این مذاکرات خواست تا یک قدم عقب نشینی نکرده و اولویت بغداد در این مذاکرات، باید اخراج نیروهای بیگانه و عدم حضور آنها در کشور باشد.

این عضو پارلمان عراق در بیانیه‌ای اظهار داشت که پارلمان مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از خاک کشور را صادر کرده و جایی برای ماندن این نیروها در عراق نیست و اخراج آنها تنها راه برای ثبات کشورمان است.

وی با تاکید بر اینکه ماندن نظامیان بیگانه در خاک عراق هیچ فایده ای برای این کشور ندارد گفت، این نیروها از روز اول عامل خرابی و ویرانی کشور ما بودند و اکنون زمان اخراج آنها فرا رسیده است.

العبیجی در ادامه تاکید کرد، ما به عنوان نمایندگان مردم از دولت عراق می خواهیم در اسرع وقت زمینه اخراج نیروهای خارجی را فراهم کند؛ ضمن اینکه ماندن حتی یک سرباز خارجی در خاک عراق امکان پذیر نیست.

وی در پایان تصریح کرد، ما به نیروهای خارجی نیازی نداریم؛ به ویژه اینکه فرزندان قهرمان ما از نیروهای حشد شعبی و سایر نیروهای امنیتی به همه جهان ثابت کردند که آنها تنها کسانی هستند که سرزمین خود را از دست گروه تروریستی داعش نجات دادند.

روز گذشته «محمد الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق نیز درباره توافق عراق و آمریکا در چارچوب مذاکرات راهبردی دو طرف اظهار داشت که طرف آمریکایی تعهد داده که بخش زیادی از نیروهایش را از اراضی عراق خارج کند

مشاور امنیت ملی عراق گفت که ما درباره عدم وجود پایگاه‎های نظامی خارجی در خاک عراق توافق کردیم و همچنین بر روی این مساله توافق نظر داشتیم که نیروهای امنیتی عراقی ماموریت مبارزه با داعش را برعهده بگیرند.

انتهای پیام/