سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونای جهش یافته در کشور اظهار کرد: در شرایط فعلی نمونه‌ای از ابتلای افراد به بیماری کرونای برزیلی یا آفریقای جنوبی در کشور گزارش نشده است و به دقت در حال رصد این موضوع هستیم .

سخنگوی ستاد ملی کرونا بیان کرد: متاسفانه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار نمونه ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شده و ویروس جهش یافته تقریبا در سراسر کشور چرخیده است.

رئیسی تاکید کرد: متاسفانه کرونای جهش یافته انگلیسی در استان های کشور غالب شده است و همینطور که بار‌ها هشدار داده بودیم این نوع ویروس از قدرت سرایت بالایی برخوردار است. قبل از ایام نوروز از تمام مردم درخواست کرده بودیم که به مسافرت نروند اما متاسفانه برخی از هموطنانمان، بیماری کرونا را جدی نگرفتند و به مسافرت رفتند و باعث چرخش ویروس کرونا در شهرهای مختلف شدند.

او افزود: در حال حاضر دو نوع ممنوعیت وجود دارد، یکی اینکه از مردم تقاضا کرده ایم تا دیگر به سفر نروند و دوم اینکه از مسئولان خواسته ایم به دلیل ممنوعیت تردد در شهر‌های نارنجی و قرمز از ابزار پلیس و جریمه استفاده کنند.

رئیسی گفت: طرح شهید سلیمانی در بیماریابی، قرنطینه کردن افراد مشکوک و انجام تست از اطرافیان بیماران، کمک بسیاری به ما کردند و در این کار موفق عمل کرده ایم. امروزه حدود ۱۰۰هزار تست روزانه از افراد مشکوک به کرونا گرفته می‌شود.