شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

اختصاصی| یکی از نادرترین علائم کرونا را بشناسید

اختصاصی| یکی از نادرترین علائم کرونا را بشناسید

اختصاصی| یکی از نادرترین علائم کرونا را بشناسید
معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد با اشاره به اینکه پیک چهارم کرونا در استان آغاز شده است، بیان کرد: 55 درصد مردم استان چهار محال و بختیاری پروتکل های بهداشتی چون استفاده از ماسک را رعایت می کنند.

مهندس سید راشد جزایری با بیان اینکه میانگین ابتلای روزانه به کرونا طی ماه اخیر 187/5 بوده است، به خبرنگار بهداشت نیوز گفت: میانگین آمار بستری شدگان طی ماه اخیر47/8 نفر و  میانگین ‌آمار فوتی های کرونا نیز طی ماه اخیر0/8 نفر بوده است.

وی افزود: بیشترین میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان متلعق به گروه سنی 16  تا 45 سال می باشد و شدت علائم بیماری به دلیل چرخش واریانت انگلیسی در استان نسبت به گذشته در حال افزایش است.

 معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد خاطرنشان کرد: شایعترین علامت مبتلابان به کووید در استان سردرد و نادرترین علامت استشمام بوی نامطبوع بوده است.

جزایری آغاز پیک جدید کرونا را در استان تأکید کرد و گفت: دلیل افزایش آمار مبتلایان عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله اجتماعی، دورهمی های خانوادگی در شب عید و مسافرت های نوروز است.

وی در خصوص وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در سطح استان چهار محال و بختیاری عنوان کرد: 55 درصد مردم استان چهار محال و بختیاری پروتکل های بهداشتی چون استفاده از ماسک را رعایت می کنند.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد ادامه داد: تاکنون استان چهار محال بختیاری 5 شهید مدافع سلامت داشته است و  1116 نفر از  پرسنل درمان و  581 نفر از پرسنل بهداشت 581 نیز به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد در رابطه با آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان چهارمحال و بختیاری به بهداشت نیوز گفت: تا کنون 7830 دوز بدست ما رسیده که از این تعداد 3520 دوز تزریق شده است.

گفتگو: مشکات سخاوتی