شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین

توسط ارتش پاکستان؛

سامانه موشکی چین آزمایش شد!+جزییات

به گزارش منیبان، روابط عمومی ارتش پاکستان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از آزمایش سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های زمین به هوا در جریان رزمایش جنگی "البیضاء ۲" در نزدیکی شهر کراچی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: موشک‌های زمین به هوای "ال. وای. ۸۰" و "اف. ام. ۹۰" به عنوان بخشی از سامانه‌های پدافند هوایی آزمایش شد و این موشک‌ها اهداف خود را با واکنش فوری و دقت بالا منهدم کردند.

گفتنی است سامانه‌های ضدهوایی ال. وای.۸۰ و اف. ام. ۹۰ ساخت چین است که پاکستان سال‌های اخیر آن را تحویل گرفت و تولید داخلی آن نیز توسط ارتش پاکستان انجام شده است.

آزمایش سامانه‌های پدافند هوایی چینی در رزمایش جنگی نیروهای ارتش پاکستان و با حضور ژنرال  «ندیم رضا» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور و همچنین سفیر چین در پاکستان صورت گرفت.

ارتش پاکستان در جریان سفر روز دهم آذرماه ۹۹ وزیر دفاع ملی جمهوری خلق چین به اسلام‌آباد، پیمان تقویت همکاری‌های دفاعی با ارتش چین را امضا کرد.

می‌توان روابط اسلام‌آباد و پکن را رابطه‌ای تاریخی و ریشه‌دار توصیف کرد که از ابتدای رقابت راهبردی با دهلی‌نو به عنوان موتور محرکه مهمی در آن نقش داشته است و همزمان فراز و نشیب بی وقفه در روابط شکننده آمریکا و پاکستان نیز عاملی در تقویت هر چه بیشتر روابط پاکستان با چین محسوب می‌شود.

دو کشور علاوه بر نقطه نظرات متعدد سیاسی و دیپلماتیک، در سال‌های گذشته روابط نظامی-امنیتی گسترده‌ای را برقرار کرده‌اند، از جمله پاکستان تنها کشور خارجی است که در خاک چین با این کشور مانورهای مشترک نظامی برگزار کرده و همچنان برنامه‌های مشترک گسترده‌ای را به پیش می‌برد.