شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن

بامداد پنج شنبه؛

ائتلاف سعودی مدعی رهگیری یک فروند پهپاد متعلق به نیروهای یمن شد

ائتلاف سعودی مدعی رهگیری یک فروند پهپاد متعلق به نیروهای یمن شد

ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که یک فروند پهپاد متعلق به نیروهای انصارالله یمن را رهگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه جروزالم پست، تلویزیون رسمی عربستان سعودی بامداد پنج شنبه در گزارشی ادعا کرد که ائتلاف تحت رهبری این کشور یک فروند پهپاد متعلق به نیروهای انصارالله یمن را که حامل مواد منفجره بوده و به سمت شهر «خمیس مشیط» در جنوب عربستان پرواز می کرد، رهگیری و منهدم کرده است.

این در حالی است که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف‌گیری پایگاه نیروی هوایی «ملک خالد» عربستان واقع در منطقه «خمیس مشیط» خبر داد. طبق گفته سریع، این حمله با بکارگیری یک پهپاد از نوع قاصف کی ۲ صورت گرفته است.

این مقام نظامی ارتش یمن درباره کیفیت هدف قرار گرفتن پایگاه ملک خالد گفت: «اهداف موردنظر به دقت مورد اصابت قرار گرفتند. پاسخ به حملات عربستان سعودی و تلافی اقدام این رژیم در ادامه دادن محاصره ملت یمن، حق طبیعی ماست».

گفتنی است، که دو هفته پیش (پنجم فروردین) رسانه‌های سعودی حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب عربستان را تأیید و اعلام کردند که این کشور هدف هشت فروند پهپاد یمنی قرار گرفته است.

آن زمان نیز ریاض مدعی شد که پهپادها را بر فراز شهر خمیس مشیط در جنوب عربستان رهگیری و منهدم کرده است.

یک هفته پیش از آن نیز نیروهای انصارالله یمن در حمله‌های پهپادی، تأسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف قرار داده بودند.