سخنگوی کاخ سفید با سازنده توصیف کردن گفت‌وگوها با ایران، اعلام کرد این گفت‌وگوها در آغاز راه است و نمی‌توان برای آن‌ها جدول زمانی تعیین کرد.

به گزارش المیادین، جین ساکی تصریح کرد: «گفت‌وگو‌های وین درمورد برنامه هسته‌ای ایران، اقدام اولیه، ولی سازنده است.»

سخنگوی کاخ سفید افزود: «در آغاز گفت‌وگو‌ها با ایران هستیم و نمی‌توانیم محدوده‌ای زمانی را برای آن مشخص کنیم.»

او در مورد قانون حمل سلاح در آمریکا نیز گفت: «جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به‌زودی بسته‌ای از تصمیمات اجرایی را در مورد حمل سلاح توسط شهروندان و کنترل تسلیحات اعلام خواهد کرد.»

سخنگوی کاخ سفید درباره موضوع فلسطین نیز گفت: «رئیس‌جمهور همچنان معتقد است که راه‌حل تشکیل دو دولت بهترین راه برای صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است.»

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نیز اعلام کرد کارگروه‌های مربوط به لغو تحریم‌ها و بازگشت ایران به تعهدات برجامی، کار خود را آغاز کردند.

به‌تازگی «کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان، از حمایت تمام طرف‌های برجام از بازگشت آمریکا به توافق برجام خبر داد و بر لزوم رفع تحریم‌های این کشور علیه ایران تاکید کرد.

روز گذشته نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

مقام‌های ایرانی هرگونه رایزنی مستقیم و غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد می‌کنند و می‌گویند «پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.»