شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سهام عدالت

وام ۱۴ میلیونی سهام عدالت را چگونه بگیریم؟

به گزارش منیبان، مبلغ وام سهام عدالت بیشتر شده است. تا قبل از اعلام رئیس جمهور مبلغ وام سهام عدالت یا همان کارت اعتباری برای سهام یک میلیونی حدود ۱۰ میلیون تومان و برای سهام ۵۰۰ هزار تومانی حدود ۶ میلیون تومان بود.

اما امروز رئیس جمهور اعلام کرد دارندگان سهام یک میلیون تومانی با پشتوانه سهام خود می توانند حدود ۱۴ میلیون تومان وام یا کارت اعتباری بگیرند. به دارندگان برگه سهام ۵۰۰ هزار تومانی هم ۷ میلیون تومان وام تعلق می گیرد.

بر این اساس یک خانوار سه نفره می تواند تا ۲۱ میلیون تومان اعتبار در قالب کارت اعتباری سهام عدالت دریافت کند. در حال حاضر بانکهای ملی و تجارت زیرساخت ها‌ی لازم را برای پرداخت این کارت اعتباری انجام داده اند.پرداخت کارت اعتباری بانک ملی از اسفند ماه ۹۹ شروع شد و بانک تجارت از ۷ فروردین ۱۴۰۰ اقدام به پرداخت تسهیلات به سهامداران کرده است.

شرایط دریافت این وام چگونه است؟

طبق اعلام مسئولان سهامداران باید در یکی از این دو بانک حساب داشته باشند و از طریق اپلیکیشن‌های بانک اقدام به ثبت نام کنند، اما نکته‌ای که سهامداران باید به آن توجه کنند این است که حتما باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و احراز هویت شوند و بعد در بانک ثبت نام کنند.

براساس اعلام مسئولان بانک ملی، سهامداران برای دریافت وام فقط باید در سامانه ایوا ثبت نام کنند. کسانی که در بانک تجارت حساب دارند از طریق اپلیکیشن زمرد می توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

طبق گفته مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی همه سهامداران عدالت، که روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند از کارت اعتباری سهام عدالت استفاده کنند. کارت اعتباری یا وام سهام عدالت به ضامن نیازی ندارد و سهام عدالت برای ضمانت این وام کافی است.