به گزارش برنا؛ سید عبدالحمید احمدی در برنامه کادر فنی شبکه ورزش با اشاره به شعار سال 1400 تصریح کرد: در مجموعه ورزش کشور هم باید شعار سال را محقق کنیم و از طریق ورزش کمک کنیم به تحقق این شعار در کلان کشور و اعتقاد داریم که ورزش می تواند نقش راهبردی داشته باشد. برای توسعه کشور در ابعاد مختلف و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در موضوع تولید نیروی انسانی کارامد یکی از مولفه های مهم و اثرگذار در بخش های مختلف کشور است و بدون نیروی انسانی فعال،سالم ، کارامد و با انگیزه نمی توان ادعای تولید مناسب داشت .

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی گفت :در حوزه فرهنگی سعی کردیم خلاهای که وجود دارد را شناسایی کنیم و بعد در راستای آن اقدام کنیم بر همین اساس یکی از مهمترین مسائل در حوزه فرهنگی ورزش کشور عدم برخورداری از اسناد بالادستی بود که خوشبختانه با هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی نظام نامه فرهنگی ورزش کشور که در ان اولویت ها مشخص شده مراحل تصویب و تایید را پشت سرگذراندیم .
او ادامه داد: این سند در سال 95 توسط دکتر روحانی رییس جمهور محترم ابلاغ شد و در قالب آن وظایف همه دستگاه ها مشخص شده است و انچه مسلم است مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون بوده ولازم الاجراست و با تغییرات مدیریتی دچار دگرگونی نمی شود .
دکتر احمدی ادامه داد: بعد از ابلاغ این سند کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش کشور به طور متناوب تشکیل شد و موضوعات مختلف فرهنگی در ورزش کشور بصورت جدی تر دنبال می شود و کمیته فرهنگی فدراسیون ها تشکیل شده و همچنین باشگاه ها دارای معاونت فرهنگی ستند و هماهنگی و تعامل با نهادهای مرتبط به خوبی رخ داده است .
او در بخش دیگری از سخنانش گفت: همه چالش ها و مشکلات فرهنگی که در یکی دو رشته وجود دارد را نباید به همه رشته های ورزشی تعمیم داد و در واقع حق فدراسیون هایی که در آن مسائل فرهنگی رعایت می شود باید محفوظ بماند اما آنچه مسلم است ادعا نمی کنیم هیچ مشکلی نداریم چرا که در رشته های پرطرفدار برخی اتفاقات می افتد اما در همین راستا کانون هواداران نداشتیم که این مهم ساماندهی شد و جزو تکالیف باشگاه ها بوده و سعی کردیم ساختارها را متوجه مسئولیت خودشان کنیم و در این زمینه نسبت به گذشته گام های خوبی برداشتیم .
معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به صنعتی و همگانی شدن ورزش توضیح داد: آنچه در حال حاضر اهمیت دارد توسعه ورزش همگانی چرا که اعتقاد داریم ورزش مهترین ، موثرترین و در عین حال ارزان ترین روش برای ارتقا سطح سلامتی مردم و مبارزه با بیماریها از جمله چاقی و اضافه وزن است .
احمدی افزود : حتی در دوران کرونا سعی کردیم با تدوین برنامه مناسب ورزش را به داخل خانه ها ببریم که این مهم در حال انجام است و نباید از نظر دور داشت که اولا موضوع ورزش باید در ذهن مردم به عنوان سبک زندگی قرار بگیرد و مساله دوم این است که هر انچه برای ورزش سرمایه گذاری کنیم نتیجه بخش خواهد بود .
او گفت : افراد جوان و تحصیلکرده زیادی در بدنه مدیریتی ورزش کشور قرار گرفتند که اعتقاد داریم در عرصه ورزش با تلفیق جوانی و تجربه اتفاقات خوبی رقم زده خواهد شد .