شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#ایران#عربستان
سعودی‌ها در برجام هیچ نقشی ندارند
حسین نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی:

سعودی‌ها در برجام هیچ نقشی ندارند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به اظهارات وزیرخاجه سعودی‌ها مبنی بر اینکه عربستان باید در مذاکرات هسته‌ای ایران حضور داشته باشد، گفت: سعودی‌ها در برجام هیچ نقشی نداشته و جایگاهی هم در توافقنامه برنامه اقدام مشترک ندارند.

اعتمادآنلاین| حسین نوش آبادی در واکنش به اظهارات وزیرخاجه سعودی ها مبنی بر اینکه عربستان باید در مذاکرات هسته‌ای ایران حضور داشته باشد، گفت: سعودی ها در برجام هیچ نقشی نداشته و جایگاهی هم در توافقنامه برنامه اقدام مشترک ندارند.

 

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سعودی ها به عنوان کشوری که نیابتی سیاست های غربی ها خصوصا آمریکایی ها در منطقه را دنبال می کنند، همواره به دنبال بلندپروازی هستند.

 

نوش‌آبادی با اشاره به اینکه امکان تحمیل سعودی ها به توافق برجام نیست و ضرورتی هم در این راستا وجود ندارد، ادامه داد: اگر قرار باشد مذاکره ای میان ایران و سعودی ها انجام شود، باید به صورت روابط دوجانبه و در خصوص مسائل دیگری باشد.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در رابطه با گنجاندن مسائل موشکی و منطقه ای در برجام، افزود: بدون شک مسائل منطقه ای در دستور کار وین و سایر نشست های برجامی نخواهد بود.

 

تصریح کرد: در واقع مذاکرات ایران و 1+4 مربوط به چگونگی اجرای برجام بوده و الزام کشورهای غربی برای تحقق تعهداتشان لذا سعودی ها مایل هستند خودشان را به عنوان تاثیرگذاران بر مذاکرات مطرح کنند و به عنوان قدرت منطقه ای محسوب شوند اما قطعا این اتفاق نخواهد افتاد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سعودی ها از قدرتمند شدن ایران در منطقه هراس دارند و این مهم در موضع گیری های آنان مشهود است.