به گزارش برنا؛ رئیس اورژانس اصفهان در مورد جزئیات این خبر گفت: دسترسی به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برای همه افراد جامعه امری بسیار ضروری است که متاسفانه در این زمینه برخی از گروه های جامعه مغفول مانده اند.

او افزود: یکی از این گروه ها، افراد ناشنوا هستند که به دلیل عدم امکان برقراری تماس تلفنی صوتی با اتاق فرمان ۱۱۵ برای امدادخواهی دچار مشکل هستند.

راستین تصریح کرد: به همین دلیل اخیرا یک شماره تلفن همراه برای ناشنوایان درنظر گرفته شده که بتوانند از طریق این شماره، امدادخواهی خود را با ارسال پیامک و ارائه آدرس متنی یا لوکیشن اعلام کنند.

او خاطرنشان کرد: این شماره از طریق اداره کل بهزیستی استان به تمام افراد واجد شرایط اعلام می شود.

او یادآور شد: در سال گذشته نیز با هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، خدمات ویژه ای برای جانبازان شیمیایی درنظر گرفته شد.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان اظهار کرد: در این طرح برای تمام جانبازان واجد شرایط کد ویژه ای برای تماس با اورژانس ۱۱۵ و درخواست امدادرسانی درنظر گرفته شد که بتوانند با اعلام آن کد در کمترین زمان ممکن از خدمات فوریت های پزشکی بهره مند شوند.

او اضافه کرد: اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان برای رفع نیاز تمام امدادخواهان دچار معلولیت به دنبال راهکارهای عملی است تا ان شاء الله هیچ گروهی درجامعه برای استفاده از خدمات اورژانس ۱۱۵ با مشکل مواجه نباشند.