شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیسی#جدید

عارضه جدید و خطرناک کرونای انگلیسی

کدخبر: 403886
اقتصاد نیوز : یک متخصص بیماریهای عفونی از بیماری "گیلن باره" به عنوان عارضه جدید و خطرناک کرونای انگلیسی یاد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علیرضا جانبخش با اشاره به متغیر بودن علائم کرونا گفت: این علائم شامل علائم تنفسی از جمله تنگی نفس، سرفه و دردقفسه سینه و نیز علائم گوارشی شامل درد شکم، اسهال و استفراغ و علائم عمومی مانند سردرد، چشم درد و درد کمر است.

 وی افزود: متاسفانه در بیمارانی که شاهد بروز علائم تنفسی در آنها هستیم برخی عوارض از جمله نارسایی تنفسی، تغییرات عروقی و ... ماندگار شده و برخی از این افراد دچار سکته های قلبی و مغزی هم می شوند.

جانبخش گفت: در نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی متاسفانه در روزهای اخیر شاهد عارضه جدید و خطرناکی مشابه بیماری "گیلن باره" هستیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: "گیلن باره" بیماری فلج عصب است، به این صورت که فلج عصب از انتهای پا شروع شده و به تدریج بالا می رود و عصب دستگاه های مختلف را از کار می اندازد.

جانبخش گفت: در این بیماری با از کار افتادن دستگاه تنفسی فرد دچار ایست تنفسی می شود که متاسفانه علائم این بیماری به عنوان عارضه جدید کرونای انگلیسی در برخی بیماران مشاهده شده است.

این متخصص بیماریهای عفونی گفت: متاسفانه این بیماری بطور معمول پیش رونده است و اگر شروع شود تا درگیری تمام سیستم عصبی پیش خواهد رفت.