شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#دموکرات#حزب دموکرات

تمایل حزب دموکرات مسیحی برای معرفی "مارکوس زودر" به عنوان نامزد صدر اعظمی آلمان


تمایل حزب دموکرات مسیحی برای معرفی "مارکوس زودر" به عنوان نامزد صدر اعظمی آلمان

تعدادی از نمایندگان حزب دموکرات مسیحی آلمان از "مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی به عنوان نامزد احزاب متحد مسیحی برای صدر اعظمی آینده آلمان حمایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، حدود 6 ماه مانده تا انتخابات پارلمانی در آلمان نامزد صدر اعظمی این کشور از اتحادیه احزاب متحد مسیحی هنوز مشخص نشده است. البته "مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی در این راستا از حمایت بالایی برخوردار است.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان حدود 6 ماه مانده تا انتخابات پارلمانی شرایط خوبی ندارد، کاهش محبوبیت احزاب در نظرسنجی ها، نتیجه انتخاباتی بد در انتخابات ایالتی در جنوب غربی این کشور و عدم اتحاد در سیاست کرونا شرایط بدی را برای این اتحادیه ایجاد کرده است.

حالا خبرها حاکی از آن است که 7 نماینده پارلمان از حزب دموکرات مسیحی از نامزدی مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی برای صدر اعظمی آینده آلمان حمایت کرده و نامزدی آرمین لاشت، رئیس حزب دموکرات مسیحی را رد کرده اند.

این نمایندگان در بیانیه مشترکی که هفته نامه اشپیگل ارائه داده است اعلام کردند که "زودر" در بین بسیاری از شهروندان از اعتبار بالایی برخوردار است و یک نامزد قدرتمند و امیدوار کننده برای تمام اتحادیه احزاب متحد مسیحی خواهد بود.

اولاف شولتس» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است، از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

انتهای پیام/