شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بحرین

شهادت «عباس مال الله» مردم بحرین را به خیزش درآورد/ شعار «سرنگون باد حمد» سرداده شد


شهادت «عباس مال الله» مردم بحرین را به خیزش درآورد/ شعار «سرنگون باد حمد» سرداده شد

پس از شهادت یک فعال بحرینی در زندان‌های رژیم بحرین مردم این کشور دست به تظاهرات زدند و شعار علیه پادشاه بحرین سر دادند و خواستار سرنگونی آل خلیفه شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شهادت فعال بحرینی که بر اثر اهمال پزشکی آل خلیفه رخ داد، خشم بحرینی‌ها را به دنبال داشت.

ساکنان مناطق مختلف بحرین از جمله منطقه «النویدرات» با برگزاری تظاهرات و اعتراضات گسترده علیه رژیم بحرین اعلام کردند: شهید «عباس مال الله» به شهادت رسید و به عزت و افتخار نائل آمد.

بحرینی ها شعار «حمد ( حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین) ساقط باد»، سردادند.

همچنین شعار مردم خواهان سرنگونی رژیم هستند از سوی بحرینی‌ها سر داده شد.

 

شهید «مال الله» یکی از زندانیان سیاسی بود که به دلیل اهمال پزشکی آل خلیفه به جمع شهیدان بحرینی پیوست. وی در زندان مرکزی «جو» بود و زندانبانان رژیم بحرین از درمان وی که در نتیجه هدف قرار گرفتن با سلاح شوزن یا همان ساچمه‌ای در مه سال 2011 هدف قرار گرفته بود، خودداری کردند.

منابع بحرینی اعلام کردند که وی در حالی که به قلبش اشاره می‌کرد و نمی‌توانست حرف بزند و نفس بکشد، به زمین افتاد و هم سلولی‌های وی بر درب می‌کوبیدند و فریاد می‌زدند اما افسران آل خلیفه به این بهانه که دستور از مقامات بالا ندارند از هر اقدامی برای نجات «عباس مال الله» خودداری کردند.

این منابع اعلام کردند: با اصرار و فریاد زندانیان هم سلولی این شهید، «عباس مال الله» به کلینیک زندان و نه بیمارستان، منتقل شد و حالش بدتر شد و به شهادت رسید.

عباس مال الله در حالی به شهادت رسید که سازمان‌های حقوق بشری بین المللی بارها خواستار نجات او شدند، اما فایده ای نداشت.

جمعیت الوفاق بحرین ضمن محکومیت اقدامات آل خلیفه که منجر به شهادت «عباس مال الله» شد، خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی و نجات آنها از کرونا و دیگر بیماری هایی که آنها را احاطه کرده است، شد

الوفاق بحرین اعلام کرد: کرونا در زندان‌های رژیم بحرین خارج از کنترل شده است.

با وجود خشم مردمی و درخواست از سازمان‌های حقوق بشری برای نجات جان زندانیان اما سکوت مرگبار و مشکوک بین المللی وجود دارد.

انتهای پیام/