شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر بهداشت#آلمان#کرونا

وزیر بهداشت آلمان اعمال قرنطینه سراسری را تنها راه شکستن موج سوم کرونا دانست


وزیر بهداشت آلمان اعمال قرنطینه سراسری را تنها راه شکستن موج سوم کرونا دانست

وزیر بهداشت آلمان خواستار اقدامات واحد در سراسر آلمان برای مهار کرونا شده و قرنطینه سراسری را تنها راه برای شکستن موج سوم کرونا ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "آر ان دی" آلمان، "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان بر لزوم اقدامات واحد و سراسری توسط دولت و همه ایالات برای مهار کرونا تاکید کرد.

وی شب گذشته در گفتگو با یک رسانه آلمانی تاکید کرد که مهم نیست از چه راهی این امر محقق شود؛ از طریق صلاحیت بیشتر دولت فدرال و یا توافق ایالات، مهم این است که این اتفاق بیفتد. وی با تاکید بر اینکه نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر در ایالات نباید بیش از 100 نفر باشد بر لزوم بیشترین یکنواختی و اتحاد ممکن بین دولت و هر 16 ایالت تاکید کرد.

وزیر بهداشت آلمان همچنین تاکید کرد :از طریق واکسیناسیون و تست گیری به تنهایی نمی توان موج سوم کرونا را در هم شکست. باید ارتباطات و به این ترتیب سرایت ها کاهش یابد. در این راستا ارتباطات خصوصی ، مدارس و مهد کودک ها و همچنین محیط های کاری سه زمینه اصلی هستند که باید مد نظر قرار گیرند.

وزیر بهداشت آلمان همچنین تاکید کرد که در اینجا منظور اعمال یک قرنطینه است که موج سوم را به گونه ای بشکند که ما بعد از آن با تست گیری بیشتر و امنیت بیشتر بتوانیم زمینه های مشخصی را بازگشایی کرده و در مراحل بعدی از طریق واکسیناسیون تفاوت های چشمگیری در اوضاع ایجاد کنیم.

اشپاهن بار دیگر بر وعده خود مبنی بر اینکه تا اواخر تابستان همه شهروندان یک دوز واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد تاکید کرد.

یک سخنگوی دولت آلمان چندی پیش اعلام کرده بود که دولت در حال بررسی اقدامات سراسری برای مبارزه با کرونا است اگر ایالات اقدامات سختگیرانه در این راستا را در پیش نگیرند.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم اخیرا در گفتگویی از مقامات ایالتی در آلمان درخواست کرده بود که برای مبارزه با کرونا اقدامات سختگیرانه تری را اتخاذ کنند. وی با انتقاد از برخی کاهش محدودیت ها در برخی ایالات آلمان اعلام کرده بود که در صورت عمل نشدن به این خواسته دولت خود ابتکار عمل را در دست خواهد گرفت.

بر اساس قانون حمایت در برابر پاندمی ها در آلمان ایالت ها خود مسئول اقدامات برای مقابله با این مسئله هستند. البته مرکل در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده بود که دولت می تواند این قانون را تغییر داده و خود ابتکار عمل را در دست گیرد.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 9677 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 298 مورد مرگ کرونایی جدید خبر داده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2912636 نفر به کرونا مبتلا شده و 77862 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/