شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#یمن#منابع

پادگان راهبردی «صحن الجن» در مأرب زیر آتشبار مستقیم انصارالله قرار گرفت


پادگان راهبردی «صحن الجن» در مأرب زیر آتشبار مستقیم انصارالله قرار گرفت

منابع یمنی از تسلط آتشباری نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر پادگان راهبردی «صحن الجن» در مأرب و درگیری‌های شدیدی که در شمال این شهر میان نیروهای صنعا و متجاوزان و عوامل آنها جریان دارد، خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از البوابه، منابع محلی در مأرب از تشدید درگیری‌ها در اطراف شهر مأرب خبر دادند و اعلام کردند که درگیری در اطراف مأرب جریان دارد و نیروهای صنعا موفق به پاکسازی سلسله «جبال الخشر» مشرف به پادگان نظامی «صحن الجن» شده‌اند.

این منابع اعلام کردند که  پادگان «صحن الجن» پس از سیطره نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن زیر آتش قرار دارد و نیروهای صنعا به دنبال تسلط بر این پادگان هستند.

همزمان منابع آگاه در استان مأرب اعلام کردند که نیروهای ائتلاف سعودی شماری از نیروهای خود را از دست داده‌اند.

این منابع به کشته و زخمی شدن 130 نظامی که سه نفر از آنها از سرکرده‌های نظامی ائتلاف سعودی هستند، اشاره کردند.

منابع مذکور اعلام کردند: در جریان درگیری‌های شدید در «جبال الخشر»  و «وادی نخلا» در شمال شهر مأرب شمار زیادی از نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده‌اند که در میان آنها سرتیپ «یوسف مهدی البدجی» فرمانده گردان توپخانه تیپ 107 و «عبدالله عزیز شریان» و «محمد طالب المکی» به چشم می‌خورد.

این منابع بیان کردند: آمبولانس همچنان در حال انتقال کشته و زخمی شدگان نیروهای ائتلاف به شهر مأرب هستند.

حمله پهپادهای اماراتی به نیروهای «هادی» در استان «شبوه»

منابع محلی از حمله پهپادهای اماراتی به نیروهای حزب «الاصلاح» در استان «شبوه» خبر دادند و اعلام کردند تاکنون از تلفات و خسارات این حملات گزارشی مخابره نشده است.

این حمله یکروز پس از آن رخ می‌دهد که مرکز وابسته به نیروهای امارات در «بلحاف» هدف حملات خمپاره‌ای نیروهای «الاصلاح» قرار گرفت و این حمله انتقام جویانه ابوظبی بوده است.

همزمان منابع محلی در استان «شبوه» از نقل و انتقالات گسترده نظامی نیروهای «هادی» و به همراه القاعده برای انجام حمله گسترده به نیروهای شورای انتقالی وابسته به امارات در استان‌های جنوبی یمن خبر می‌دهند.

انتهای پیام/