شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مردم#مجلس شورای اسلامی

نقدعلی در صحن مجلس:

نظر حوزه‌های‌ علمیه در عرصه مسکن‌سازی مورد توجه قرار گیرد

نظر حوزه‌های‌ علمیه در عرصه مسکن‌سازی مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است از نظر حوزه‌های علمیه برای رعایت سبک زندگی اسلامی در نحوه ساخت و سازها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین طی اخطار قانون اساسی،گفت: یکی از همکاران در جریان بحث درباره نحوه تدوین آیین‌نامه ساخت و سازها بر اساس سبک زندگی اسلامی به شکل التزامی به مطلبی در مورد جایگاه حوزه علمیه اشاره و تأکید کرد که تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه باید بر اساس قوانین باشد.

وی بیان کرد: این موضوع از معدود مواردی است که صاحب نظران حوزه علمیه را در عرصه قانونگذاری فعال می‌کنیم. ضمن اینکه باید به این نکته توجه شود که لزوم استفاده از سبک اسلامی در ساخت و سازها در قرآن کریم هم آمده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار، گفت: آن نماینده نگفت که حوزه‌های علمیه در این بخش دخالتی نداشته باشند یا آن را حذف کنیم. ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که در شورای عالی شهرسازی که به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود، همه وزارتخانه‌ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه همچنین در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز پیرامون این موضوع بحث و برای آن پیوست فرهنگی و اجتماعی تعیین شده است، تصریح کرد: قطعا از نظر حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در این مورد استفاده خواهد شد و شورای نگهبان نیز باید به این موضوع توجه داشته باشد.