شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#داعش

کشف موشک‌های حرارتی و ضد زره برجای مانده از تروریست‌ها در جنوب سوریه


کشف موشک‌های حرارتی و ضد زره برجای مانده از تروریست‌ها در جنوب سوریه

کشف موشک‌های حرارتی و ضد زره برجای مانده از تروریست‌ها در جنوب سوریه، هدف قرار گرفتن مواضع داعش در حماه و مناطق بیابانی و بازداشت‌های گسترده در شهر ادلب به دست تروریست‌های جبهه النصره از مهمترین اخبار سوریه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، یک منبع نظامی وابسته به ارتش سوریه از هدف قرار گرفتن غارها و مناطقی که داعشی‌ها در منطقه «اثریا» در شرقی حماه در آن مخفی شده بودند، خبر داد و افزود: جنگنده‌های سوری و روسی مواضع داعش را در بیابان شرقی حماه، حومه الرقه و میان حمص و دیرالزور هدف قرار دادند.

همزمان نیروهای ارتش سوریه به پاکسازی صحرای سوریه از تکفیری‌ها ادامه دادند.

منبع نظامی سوری اعلام کرد که داعشی‌ها طی هفته جاری متحمل تلفات و خسارات سنگین شده اند.

این در حالی است که در پی حمله تروریست‌‌های داعش به تعدادی از شهروندان شهرک «السعن» واقع در حومه شرقی سلمیه یک نفر شهید و دیگران زخمی شده‌اند.

خبرنگار سانا در حماه گزارش داد که تعدادی از اهالی روستای «السعن» در منطقه «الزوینه» در حومه شرقی سلمیه واقع در استان حماه در حال جمع کردن قارچ بوده‌‌اند که گروهی از تروریست‌‌های داعشی آن‌ها را می‌‌ربایند.

خبرنگار  سانا در ادامه گزارش خود همچنین خبر داد که تعدادی دیگری از ساکنان حماه مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌‌اند.

هدف قرار دادن مواضع تروریستها در حومه حماه و ادلب

ارتش سوریه پس از اینکه تروریست‌ها حملاتی به مواضع نیروهای سوری در حومه شمالی حماه و جنوب ادلب انجام دادند در پاسخ به این حملات مواضع آنها را در «سهل الغاب» در حومه شمالی حماه و مناطق «کنصفره»، «الفطیره»، «فیلفل»، «سفوهن»، «بینین»  و اطراف «الباره» در حومه جنوبی ادلب زیر آتش سنگین قرار داد.

ادامه بازداشت‌ها در ادلب به دست جبهه النصره

منابع رسانه‌ای وابسته به مخالفان سوری از ادامه بازداشت افراد از سوی جبهه النصره در شهر ادلب خبر دادند و اعلام کردند که طی ساعات گذشته شماری دیگر از جمله قاضی شرعی تروریست‌ها بازداشت شده‌اند تا شمار بازداشت شدگان به 11 نفر برسد.

این تحرکات جبهه تروریستی النصره در تلاش برای وانمود کردن این است که با تروریسم می‌جنگد تا خود را به آمریکا نزدیک کند.

کشف موشک‌های حرارتی و ضد زره در جنوب سوریه

منابع سوری از کشف موشک‌های حرارتی و ضد زره برجای مانده از تروریست‌ها در جریان ادامه عملیات پاکسازی مناطق آزاده شده از لوث تروریست‌ها خبر دادند و اعلام کردند: مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف شده است که در میان آنها موشک‌های حرارتی، بمب‌های ای جی سی، گلوله‌های خمپاره، آر پی جی و مقادیر دیگری سلاح سبک ومیان برد کشف و ضبط شد.

منبع نظامی سوری هدف از عملیات در مناطق آزاد شده از لوث تروریست‌ها را خشکاندن منابع تروریسم مورد حمایت بین المللی و تلاش برای برقراری ثبات و امنیت در همه اراضی سوریه و حفظ جان شهروندان و جمع آوری مین‌ها و مواد منفجره برجای مانده از تروریست‌ها دانست.

حمله افراد مسلح به زندان متعلق به اشغالگران آمریکایی در حومه حسکه

منابع محلی اعلام کردند که افراد مسلح ناشناس به یک زندان اشغالگران آمریکایی در حومه شهر «الشدادی» در جنوب حسکه حمله کردند.

این منابع بیان کردند: در این زندان، افراد قبایل که به دنبال تظاهرات و اعتراضات مردمی عشایر علیه اشغالگران به دست شبه نظامیان «قسد» و نیروهای اشغالگر آمریکا ربوده و زندانی شده‌اند، نگهداری می‌شوند.

منابع مذکور این حمله را اولین حمله در نوع خود دانستند و اعلام کردند که این درگیری 15 دقیقه به طول انجامید و بالگردهای آمریکایی وارد عمل شدند و مهاجمان موفق به فرار شدند.

انتقال 34 محموله جدید نفت و گندم دزدیده شده به شمال عراق

منابع محلی و میدانی در روستای «السویدیه» از انتقال 34 محموله گندم و تانکر حامل نفت دزدیده شده سوریه از منطقه «الجزیره» سوریه به شمال عراق خبر دادند.

درگیری داخلی شبه نظامیان وابسته به ترکیه در حومه حسکه

منابع محلی در حومه حسکه اعلام کردند که گروه‌های «الحمزات» و «المعتصم» وابسته به ترکیه اقدام به بیرون راندن خانواده‌ها و افراد مسلح دیگر از «راس العین» کردند و آنها را عوامل نامطلوب توصیف کردند.

این منابع بیان کردند: این افراد ساعت 12 شب بیرون رانده شده و اجازه برداشتن هیچ شی به آنها داده نشده است.

تشدید شیوع کرونا در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان آمریکا

شبه نظامیان «قسد» با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در مناطق تحت کنترل آنها در شمال شرق سوریه درباره وخامت اوضاع هشدار دادند وآنچه هیئت بهداشت این شبه نظامیان خوانده می‌شود از ابتلای 276 نفر دیگر به کرونا در «حسکه»، «قامشلی»، «المالکیه»، «معبده»، «درباسیه»، «عین العرب»، «الرقه»، «منبج»، «دیرالزور» و «الطبقه» خبر دادند.

شمار کرونایی ها در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان قسد به 11092 نفر رسیده است که تاکنون 400 نفر جان باخته و 1340 نفر هم بهبود پیدا کرده‌اند.

گفت‌وگوی تلفنی فیصل المقداد با مقام بلاروسی

«فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه در گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس روابط دوجانبه و چالش‌های مشترک دو کشور و ضرورت افزایش تلاش‌ها برای تقویت این روابط را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی  بر ایستادن سوریه در کنار رهبری دولت و مردم بلاروس و حمایت خود از اقدامات «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس برای مقابله با تلاش‌های دخالت خارجی در امور داخلی این کشور تاکید کرد.

المقداد ضمن محکومیت اقدامات اجباری یک جانبه علیه بلاروس، سوریه و سایر کشورها خاطرنشان کرد: این اقدامات نشان دهنده سیاست ثابت برخی کشورهای غربی علیه ملت‌ها است.

وزیر خارجه سوریه با ابراز تشکر از کمک بلاروس به مردم سوریه، بر اهمیت این کمک‌ها در حمایت از پایداری سوری‌ها در مقابله با پیامدهای جنگ تروریستی و تروریسم اقتصادی تاکید کرد.

از سوی دیگر وزیرخارجه  بلاروس هم بر حمایت کشورش از سوریه در مقابله با جنگ تروریستی علیه آن و تلاش‌های دخالت خارجی در امور آن و لزوم احترام به حاکمیت استقلال و تمامیت ارضی خود تاکید کرد.

انتهای پیام/