شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#بغداد#واشنگتن

هیأت هماهنگی گروه های مقاومت عراق:

اخراج آمریکایی‌ها محور اصلی گفتگوهای راهبردی باشد

اخراج آمریکایی‌ها محور اصلی گفتگوهای راهبردی باشد

هیأت هماهنگی گروه های مقاومت عراق در بیانیه ای تأکید کرد: اخراج آمریکایی‌ها از عراق باید محور اصلی گفتگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، هیأت هماهنگی گروه های مقاومت عراق بیانیه ای را در خصوص گفتگوهای راهبردی میان ایالات متحده آمریکا و بغداد منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه آمده است: با توجه به اطلاعات دریافت شده، بیانیه ای که فردا از دور فعلی گفتگوهای راهبردی صادر خواهد شد، یک بیانیه سست و بی نتیجه خواهد بود که هیچ نشانی از اجرای تصمیم نمایندگان پارلمان مبنی بر اخراج اشغالگران آمریکایی نخواهد داشت.

در بیانیه مذکور تأکید شده است: ما پیشاپیش این بیانیه ای که توسط طرف های مذاکره کننده صادر خواهد شد را رد می کنیم و برای آخرین بار و به صورت نهایی خواستار تشکیل مجدد کمیته گفتگو از شخصیت هایی که به صلاحیت و صداقت معروف هستند، می شویم.

گروه های مقاومت عراق تأکید کرده اند: ما معتقدیم که نقشه راه و نخستین اقدامات کمیته گفتگو باید اجرای تصمیم مردم و پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی و همه نیروهای خارجی از خاک عراق باشد.

هیأت هماهنگی گروه های مقاومت در ادامه یادآور شده است: در صورتی که شرط و شروط بغداد محقق نشود، پس تمام گفتگوها یا توافقنامه هایی که میان طرف های مذاکره کننده انجام می شود فاقد ارزش خواهد بود.

در بیانیه مذکور همچنین عنوان شده است: مقاومت عراق بر اساس درخواست های مکرر و پی در پیِ بسیاری از احزاب عراقی، تعهد خود را نسبت به همه وعده هایی که داده است، ثابت کرده است. مقاومت عراق توانایی لازم برای گشودن جبهه های گسترده علیه اشغالگر آمریکایی را دارد.